Madonnę uwiecznił we wczesnych latach 80. na początku jej kariery. Zdjęcie zrobił przed modnym wówczas klubem Paradise Garage w Nowym Jorku. Madonna opiera ręce na ścianie pomazanej graffiti, a zarazem odwraca głowę i z uśmiechem spogląda w obiektyw. Ubrana jest w spódnicę od Stephena Sprouse'a, który był najsłynniejszym nowojorskim projektantem lat 80.
Zdjęcie Lady Gaga pochodzi z 2011 roku ze specjalnej sesji dla „Sterna". Image wokalistki został starannie wystylizowany. Lady Gaga przypomina tu skrzyżowanie anielicy o seledynowych włosach z wampirzycą z krwawo polakierowanymi paznokciami, przebijającymi długie do łokci skórzane rękawiczki. Kolorowe zdjęcia w dorobku Hinza to raczej rzadkość, bo zdecydowanie preferuje analogową czarno-białą fotografię, nie przejmując się cyfrową modą na kolor.
W zdjęciach ludzi filmu przeważają psychologiczne portrety. Hinz potrafi mistrzowsko scharakteryzować modela, skupiając uwagę na jakimś detalu czy geście. W portrecie Felliniego podwójna para okularów, zsuniętych ponad czoło, daje efekt „trzeciego", czy nawet „czwartego oka", znamionującego człowieka, który chce utrzymać kontrolę nad wszystkim.
Z kolei na zdjęciu Woody Allena, sfotografowanego w Hamburgu w 1994 do wywiadu w „Sternie", reżyser podnosi palce do ust w czytelnym geście nakazującym ciszę, jakby chciał nam dać znać, żeby mu nie przeszkadzano.
Volker Hinz z zasady nie działa jednak jak paparazzi, czyhający na vipów i celebrytów z aparatem gotowym w każdej chwili do strzału. Po jego zdjęciach widać, że umie nawiązać bliższy kontakt z modelem i potrafi z nim współdziałać, tworząc wspólnie inscenizowane sceny. Aranżowaną fotografia posługuje się najczęściej, gdy pracuje z kreatorami mody. Niewątpliwie w nawiązaniu porozumienia pomaga mu poczucie humoru, przebijające też w kadrach. Giorgio Armani zdaje się wychodzić na wybieg z „ożywionymi" płaszczami, a Karl Lagerfeld nawet podnosząc się z wanny, pozostaje ubrany w nieskazitelny garnitur.
W zdjęciach niepozowanych Hinz również umie uchwycić zmienne klimaty i nastroje. Fotografia leżącego na podłodze eleganckiego Yvesa Saint Laurenta, podpatrującego przez szczelinę w dekoracji publiczność na pokazie mody ma ton żartobliwy. Na innym zdjęciu - nadzy piłkarze Pelé i Beckenbauer pod prysznicami po meczu na Florydzie w 1977 wciąż przeżywają rozegrany pojedynek; są tak pochłonięci ożywioną dyskusją, że nie zwracają najmniejszej uwagi na otoczenie. Sportowy akcent wnoszą także świetne portrety Muhammada Ali , pokazujące go podczas treningu i w życiu prywatnym.