Główna wystawa polsFoto wzornictwa „Polish Job" prezentuje ponad 20 projektów, które przybliżają osiągnięcia naszych artystów. Współczesne polskie wzornictwo charakteryzuje się połączeniem lokalności, nostalgii i innowacji, bo szacunek do tradycji łączymy z odważnym spojrzeniem w przyszłość. Dwa pierwsze nurty określają naszą tożsamość. Trzeci wpisuje polskie projektowanie w kontekst międzynarodowy i uwzględnia nowe możliwości technologiczne.
Pod hasłem „Lokalność" na mediolańskich targach znalazły się prace Emilii Pyzy, Rygalik Studio, Kosmos Projekt, Beza projekt, Marii Witeckiej, Magdy Jonas-Poławskiej, Kai Nosal, Bogny Polańskiej, Romy Skuzy, zainspirowane tradycyjnymi formami i technikami oraz wykorzystujące naturalne materiały: węgiel, len, drewno.
W nurcie „ Nostalgia" zobaczyć można m.in. najnowszą kolekcję mebli Clapp Marka Kuchcińskiego (zdobywcy tegorocznej prestiżowej nagrody Red Dot Design Award), produkowaną przez firmę Noti. Sofa, fotel i stoliki Kuchcińskiego łączą nowoczesną linię z odwołaniami do designu lat 50. i 60. poprzedniego stulecia. Natomiast kolekcja porcelany „Blue Line" (malowaną ręcznie kobaltem), zaprojektowana przez Marka Cecułę i Daga Rogersa w „Ćmielów Design Studio" to unikatowe autorskie projekty, odwołujące się do zapomnianych metod dekoracji.W tej grupie znalazły się również prace Adama Tomaszewskiego, Zespołu Romet, Romana Modzelewskiego, Dawida Ryskiego i studia Pan tu nie stał.
W nurcie „Innowacja" można przekonać się, że podążamy za najnowszymi światowymi trendami, wykorzystując przede wszystkim technologie cyfrowe w projektowaniu (np. modele obiektów ceramicznych najpierw tworzy się w programach komputerowych), jaki i przeróżne technologiczne eksperymenty. Pozwalają one m.in. uzyskać optymalną wytrzymałość materiałów w meblach z perforowanych, łączonych arkuszy blachy. Są tu prezentowane projekty Bartka Mejora, Piotra Chuchli, Nonegrupy, Haliny Kamińskiej, Jakuba Koźniewskiego, Piotra Barszczewskiego i Krzysztofa Golińskiego.