Mirosław Gumularz: Cyfrowo-osobowa wymiana barterowa

Jedni dostarczają treści i usługi cyfrowe, a drudzy płacą za to przetwarzaniem danych osobowych.

Publikacja: 13.12.2022 12:06

Mirosław Gumularz: Cyfrowo-osobowa wymiana barterowa

Foto: Adobe Stock

Jak więc utrzymujesz model biznesowy, w którym użytkownicy nie płacą za twoje usługi? – zapytał senator Hatch Marka Zuckerberga w czasie przesłuchania w Kongresie. Senatorze, wyświetlamy reklamy – odpowiedział rozluźniony i uśmiechnięty twórca i właściciel Facebooka.

Dyrektywa o treściach cyfrowych i usługach cyfrowych (2019/770) została zaimplementowana do prawa polskiego ustawą z 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (DzU., poz. 2337). Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2023 r. Zmieni się zwłaszcza ustawa o prawach konsumenta.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Rzecz o prawie
Maciej Łuczak: IPN, czyli inaczej Instytut Promocji Nawrockiego
Rzecz o prawie
Anna Nowacka-Isaksson: Gwałcili, choć spali
Rzecz o prawie
Bartosz Bojarczyk: Izrael nie zauważyłby naszych sankcji
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Alternatywy ukryte w togach
Rzecz o prawie
Wojciech Zomerski: Przedsiębiorczy, bo samozatrudniony?
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?