Reklama
Rozwiń
Reklama

Handlowe niedziele? Pracownicy sklepów mówią: nie!

Ponad ośmiu na dziesięciu pracowników sklepów uważa, że dla nich niedziela powinna być czasem dla bliskich, a nie dniem pracy. Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Publikacja: 19.06.2024 15:58

Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Foto: Adobe Stock

Aż 81 proc. osób zatrudnionych w sklepach nie chce pracować w niedziele. Wśród pracowników w wieku 40+, którzy często mają rodziny, przeciwników pracy w niedzielę jest 88 proc. – wynika z badania agencji employer brandingowej MJCC, które w tym roku objęło 714 osób. Większość badanych, bo 78 proc. stanowiły osoby z ponadpiecioletnim doświadczeniem w handlu.

Konieczność pracy w weekendy, choć na razie głównie w soboty, jest wskazywana jako jeden z najbardziej negatywnych aspektów pracy w handlu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama