Reklama
Rozwiń
Reklama

Handlowe niedziele? Pracownicy sklepów mówią: nie!

Ponad ośmiu na dziesięciu pracowników sklepów uważa, że dla nich niedziela powinna być czasem dla bliskich, a nie dniem pracy. Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Publikacja: 19.06.2024 15:58

Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Czy powrót handlu w niedziele to także ryzyko dla pracodawców?

Foto: Adobe Stock

Aż 81 proc. osób zatrudnionych w sklepach nie chce pracować w niedziele. Wśród pracowników w wieku 40+, którzy często mają rodziny, przeciwników pracy w niedzielę jest 88 proc. – wynika z badania agencji employer brandingowej MJCC, które w tym roku objęło 714 osób. Większość badanych, bo 78 proc. stanowiły osoby z ponadpiecioletnim doświadczeniem w handlu.

Konieczność pracy w weekendy, choć na razie głównie w soboty, jest wskazywana jako jeden z najbardziej negatywnych aspektów pracy w handlu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama