Reklama
Rozwiń
Reklama

Luka na rynku pracy

Oczekiwania pracowników i pracodawców często są bardzo rozbieżne. By je pogodzić, potrzebna jest współpraca administracji publicznej i biznesu – przekonywali uczestnicy dyskusji w trakcie katowickiego kongresu.

Publikacja: 19.05.2016 21:00

Zadaniem dla administracji publicznej jest dostosowanie kodeksu pracy do rynkowych realiów oraz napr

Zadaniem dla administracji publicznej jest dostosowanie kodeksu pracy do rynkowych realiów oraz naprawa systemu edukacji, podkreślano w trakcie debaty „Rynek pracy w potrzebie”

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

– Obecnie inwestorzy nie pytają o tereny inwestycyjne, ale o dostępność i jakość lokalnych rynków pracy – mówił Tomasz Misiak, prezydent rady nadzorczej Work Service, podczas dyskusji „Rynek pracy w potrzebie".

A te rynki bardzo szybko się zmieniają. Jak wyliczał Misiak, od mniej więcej roku w kilku regionach zaczął się już rynek pracy pracownika, na którym warunki dyktują właśnie pracownicy, a bezrobocie praktycznie nie istnieje. Przekonał się o tym m.in. Amazon, który nie spodziewał się w Polsce takiej presji płacowej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Ludzie, innowacje i odpowiedzialność społeczna
Rynek pracy
W 2026 r. firmy będą musiały walczyć o specjalistów AI i cybersecurity
Rynek pracy
Co dziewiąty pracujący w Polsce ma tylko umowę zlecenie – dane GUS
Rynek pracy
Coraz mniej wakatów na zamrożonym rynku pracy
Rynek pracy
Gwiazdkowe nadzieje polskich pracowników
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama