Reklama

Coraz więcej ofert pracy w IT nie tylko dla programistów

Już prawie połowa ogłoszeń rekrutacyjnych z sektora IT dotyczy stanowisk niezwiązanych bezpośrednio z programowaniem. Prym wiedzie analityka biznesowa.

Publikacja: 18.11.2021 21:00

Coraz więcej ofert pracy w IT nie tylko dla programistów

Foto: Adobe Stock

Przyspieszona w czasie pandemii cyfryzacja i automatyzacja gospodarki w dwucyfrowym tempie zwiększa popyt na pracowników w sektorze IT, gdzie przybywa ofert pracy nie tylko dla programistów. W pierwszej połowie roku prawie co drugie ogłoszenie z branży IT na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl kierowano do osób niezwiązanych bezpośrednio z programowaniem – wynika z raportu szkoły IT, Coders Lab, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

– O ile jeszcze kilka lat temu branża informatyczna kojarzyła się głównie z programistami, o tyle w ostatnich latach rynek IT znacznie otworzył się także na zawody nieprogramistyczne – twierdzi Marcin Tchórzewski, założyciel i prezes Coders Lab. Jak dodaje, nowa era technologiczna sprawiła, że zapotrzebowanie przedsiębiorstw na pracowników wykwalifikowanych w zawodach cyfrowych gwałtownie wzrosło – w tym pracowników wykwalifikowanych w zawodach nieprogramistycznych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama