Ponad trzy czwarte specjalistów i menedżerów w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu zamierza w najbliższych miesiącach zmienić pracodawcę – wynika z najnowszych badań firmy rekrutacyjnej Antal International, które od końca października do początku grudnia objęły 476 osób.
Artur Skiba, szef Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, podkreślał, że dostęp do doświadczonych specjalistów i menedżerów oraz ich utrzymanie to jedno z największych wyzwań dla polskich centrów usług dla biznesu, które korzystają ze spowolnienia gospodarczego na świecie. Potwierdzają to zresztą najnowsze dane stowarzyszenia ABSL zrzeszającego większość dużych inwestorów w tym sektorze.Według nich już na początku grudnia zatrudnienie w centrach międzynarodowych firm przekroczyło poziom 100 tys. osób – planowany na koniec 2012 r. W przyszłym roku liczba pracowników ma tam wzrosnąć do 115–120 tysięcy.
Zagranicznych inwestorów i klientów przyciąga do polskich centrów dobra jakość usług połączona z konkurencyjnym kosztem.
Jednak to, co u zagranicznych inwestorów i usługodawców jest atutem, dla pracowników jest minusem – w badaniu Antal International wysokość wynagrodzenia uzyskała prawie najwięcej negatywnych ocen. Tylko co trzeci ankietowany uważa swoje zarobki za satysfakcjonujące. Jeszcze mniej, bo niespełna co czwarty, dobrze ocenia możliwości awansu w obecnej firmie.
75 proc. specjalistów i menedżerów w centrach usług dla biznesu zamierza wkrótce zmienić pracę