Reklama

Jacek Nizinkiewicz: Dziwna kampania Hołowni dzieli Trzecią Drogę i wzmacnia Mentzena

Szymon Hołownia traci w sondażach prezydenckich i osłabia Polskę 2050 w relacjach z PSL. Ludowcy mają pretensje do sztabu wyborczego marszałka Sejmu. Trzecia Droga zapowiada zmiany w kampanijnej strategii. Czy nie za późno?

Aktualizacja: 27.02.2025 11:40 Publikacja: 26.02.2025 05:26

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia na briefingu prasowym w Sejmie.

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia na briefingu prasowym w Sejmie.

Foto: PAP/Radek Pietruszka

– Widzimy, co się dzieje i wiem, że nie jest dobrze – słyszę podczas rozmów z ludźmi ze sztabu Szymona Hołowni. „Komunikacja nie działa” – to z kolei najczęściej powtarzane słowa w Trzeciej Drodze, charakteryzujące kampanię prezydencką marszałka Sejmu.

PSL ma za złe Polsce 2050, że traktuje doły partyjne jedynie jako dostarczyciela podpisów pod kandydaturą Hołowni. – Dzień przed dowiadujemy się, że marszałek przyjdzie do gminy i mamy szybko zorganizować spotkanie w lokalnym domu kultury. Tak się nie da prowadzić kampanii wyborczej – mówi jeden z ludowców. Wizerunkowo też jest problem. Szymon Hołownia jest słabo eksponowany medialnie, choć wydarzenia krajowe i międzynarodowe mu sprzyjają, jako drugiej osobie w państwie. Nie narzuca tematów debaty publicznej. Nawet z reaktywnością jest słabo.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Publicystyka
Karol Nawrocki będzie koniem trojańskim Trumpa w Europie czy Europy u Trumpa?
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Trzeba przeciwdziałać pokusie instrumentalnego traktowania Polski
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Dotacje z KPO, czyli kot z wykręconym ogonem
Publicystyka
Marek Migalski: Andrzeja Dudy życie po życiu
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Porażka Donalda Trumpa. Chiny pozostają przy Rosji
Reklama
Reklama