Reklama

Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Szkocki browar BrewDog wyprodukował "dziewczęcą" odmianę jednego ze swoich gatunków piwa. Specjalna była też cena trunku oznaczonego różową etykietą - kobietom browar sprzedawał go taniej, niż mężczyznom. Klienci są oburzeni.

Aktualizacja: 06.03.2018 18:46 Publikacja: 06.03.2018 16:16

Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Foto: Adobe Stock

"Pink IPA" to odmiana "męskiego" piwa, "Punk IPA" przygotowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Niższa cena dla pań miała z kolei być "satyryczną" odpowiedzią na nierówności płacowe między kobietami i mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach w Wielkiej Brytanii.

BrewDog nazwał swoją kampanię "wezwaniem do walki z problemem zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć w Wielkiej Brytanii i na całym świecie oraz zwróceniem uwagi na seksistowskie motywy w kampaniach marketingowych skierowanych do kobiet".

Według browaru "Pink IPA" jest też "parodią nieudanych, niezręcznych kampanii, którymi niektóre marki próbowały przyciągnąć kobiety".

Klienci jednak najwyraźniej nie zrozumieli satyry. Na browar spadła w mediach społecznościowych lawina krytyki.

"Wygląda to na kolejny dziwaczny ruch. Naprawdę nie rozumiem, jak miałoby to pomóc w walce z seksizmem lub różnicą w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Czy ta etykieta i nazwa czasem nie utrwalają seksizmu?" - napisał na Twitterze jeden z klientów.

Reklama
Reklama

"Rozumiem, że zrobiliście to celowo, że miał to być chwyt reklamowy, ale całkowicie mnie zniechęciliście do swojej firmy i wątpię, czy znowu kupię wasze piwo" - napisał z kolei inny klient BrewDog.

"Rozsądny pomysł, ale naprawdę źle zrealizowany" - podsumował kolejny.

Firma nie odniosła się na razie do krytyki, która spotkała ją w mediach społecznościowych.

"Pink IPA" to odmiana "męskiego" piwa, "Punk IPA" przygotowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Niższa cena dla pań miała z kolei być "satyryczną" odpowiedzią na nierówności płacowe między kobietami i mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach w Wielkiej Brytanii.

BrewDog nazwał swoją kampanię "wezwaniem do walki z problemem zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć w Wielkiej Brytanii i na całym świecie oraz zwróceniem uwagi na seksistowskie motywy w kampaniach marketingowych skierowanych do kobiet".

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama