Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Szkocki browar BrewDog wyprodukował "dziewczęcą" odmianę jednego ze swoich gatunków piwa. Specjalna była też cena trunku oznaczonego różową etykietą - kobietom browar sprzedawał go taniej, niż mężczyznom. Klienci są oburzeni.

Aktualizacja: 06.03.2018 18:46 Publikacja: 06.03.2018 16:16

Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Foto: Adobe Stock

"Pink IPA" to odmiana "męskiego" piwa, "Punk IPA" przygotowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Niższa cena dla pań miała z kolei być "satyryczną" odpowiedzią na nierówności płacowe między kobietami i mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach w Wielkiej Brytanii.

BrewDog nazwał swoją kampanię "wezwaniem do walki z problemem zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć w Wielkiej Brytanii i na całym świecie oraz zwróceniem uwagi na seksistowskie motywy w kampaniach marketingowych skierowanych do kobiet".

Według browaru "Pink IPA" jest też "parodią nieudanych, niezręcznych kampanii, którymi niektóre marki próbowały przyciągnąć kobiety".

Klienci jednak najwyraźniej nie zrozumieli satyry. Na browar spadła w mediach społecznościowych lawina krytyki.

"Wygląda to na kolejny dziwaczny ruch. Naprawdę nie rozumiem, jak miałoby to pomóc w walce z seksizmem lub różnicą w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Czy ta etykieta i nazwa czasem nie utrwalają seksizmu?" - napisał na Twitterze jeden z klientów.

"Rozumiem, że zrobiliście to celowo, że miał to być chwyt reklamowy, ale całkowicie mnie zniechęciliście do swojej firmy i wątpię, czy znowu kupię wasze piwo" - napisał z kolei inny klient BrewDog.

"Rozsądny pomysł, ale naprawdę źle zrealizowany" - podsumował kolejny.

Firma nie odniosła się na razie do krytyki, która spotkała ją w mediach społecznościowych.

"Pink IPA" to odmiana "męskiego" piwa, "Punk IPA" przygotowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Niższa cena dla pań miała z kolei być "satyryczną" odpowiedzią na nierówności płacowe między kobietami i mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach w Wielkiej Brytanii.

BrewDog nazwał swoją kampanię "wezwaniem do walki z problemem zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć w Wielkiej Brytanii i na całym świecie oraz zwróceniem uwagi na seksistowskie motywy w kampaniach marketingowych skierowanych do kobiet".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Skuteczna „koniakowa dyplomacja” Francji
Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”
Przemysł spożywczy
Ceny kawy i kakao biją rekordy. Żywność na świecie znowu drożeje
Przemysł spożywczy
Skażone przyprawy z Indii. Zarządzono kompleksowe kontrole