Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Szkocki browar BrewDog wyprodukował "dziewczęcą" odmianę jednego ze swoich gatunków piwa. Specjalna była też cena trunku oznaczonego różową etykietą - kobietom browar sprzedawał go taniej, niż mężczyznom. Klienci są oburzeni.

Aktualizacja: 06.03.2018 18:46 Publikacja: 06.03.2018 16:16

Wyprodukowali tańsze, "różowe piwo dla dziewcząt". Zdaniem klientów przesadzili

Foto: Adobe Stock

"Pink IPA" to odmiana "męskiego" piwa, "Punk IPA" przygotowana z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Niższa cena dla pań miała z kolei być "satyryczną" odpowiedzią na nierówności płacowe między kobietami i mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach w Wielkiej Brytanii.

BrewDog nazwał swoją kampanię "wezwaniem do walki z problemem zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć w Wielkiej Brytanii i na całym świecie oraz zwróceniem uwagi na seksistowskie motywy w kampaniach marketingowych skierowanych do kobiet".

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Viktor Orbán zaskoczył polski rząd. Producenci mięsa wściekli, ale embargo trwa
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników