Wino liczy straty i też chce do internetu

Do chóru browarów i producentów wódek dołączają winiarze, też chcą sprzedaży w internecie, bo pandemia ścięła sprzedaż wina.

Aktualizacja: 01.04.2020 19:50 Publikacja: 01.04.2020 18:06

Wino liczy straty i też chce do internetu

Foto: Bloomberg

Polska Rada Winiarstwa szacuje spadki sprzedaży wina. Twardych danych, jak zachował się handel winem po wprowadzenia wielu obostrzeń handlu w walce z epidemią koronawirusa jeszcze nie ma, natomiast członkowie PRW szacują swoje spadki sprzedaży na 20 proc. w sklepach detalicznych i nawet 80 proc. w sklepach specjalistycznych.

Pandemia jest więc dobrą okazją do odświeżenia postulatów – o umożliwienie handlu winem w Internecie. Obecnie zabrania tego ustawa o wychowaniu w trzeźwości. Podobne apele wystosowali już producenci piwa, zwłaszcza browary kraftowe, dołączyli się też producenci napojów spirytusowych, tradycyjnie podłączając do apelu prośbę o zniesienie nadchodzącej opłaty za tzw. małpki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”