Szwajcarski producent żywności już dwa lata temu przyłączył się aktywnie do walki z odpadami z tworzyw sztucznych zanieczyszczającymi środowisko naturalne i zapowiedział, że do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów Nestlé będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. Firma zamierza tym samym zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.
Jak widać, Nestlé jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, ponieważ już teraz 87 proc. opakowań firmy nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania i trwają prace nad zmianą technologii wytwarzania pozostałych materiałów. To oznacza, że opakowania wielu znanych produktów na półkach sklepowych mogą ulec diametralnej zmianie. Ekologiczne mają być też nowe towary Nestlé - ostatnim przykładem są choćby batony YES!, które firma wprowadziła w tym roku do Polski, w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu. W tym samym materiale sprzedawane są też produkty marki Smarties w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono już również nowe opakowania między innymi żywności dla niemowląt Gerber i Piltti, kapsułek Nespresso czy butelek wody niegazowej Nestlé.
Czytaj także: Bez ości: Nestle wprowadza "wegańskiego” tuńczyka
Jak podano w komunikacie, w kolejnych latach koncern planuje zainwestować 30 mln dolarów w Stanach Zjednoczonych, aby zwiększyć na tym rynku produkcję plastiku pochodzącego z recyklingu. Ma też zaplanowanych kilka innych inicjatyw: zamierza wprowadzić w Chile system wielokrotnego napełniania karmy dla zwierząt domowych, a także innowacyjne opakowanie kostek bulionowych Maggi we Francji – będzie to pierwsze tego typu opakowanie z papieru nadającego się do przetworzenia.
- Poczyniliśmy znaczący postęp w drodze do przyszłości bez odpadów. Wiemy jednak, że wciąż wiele przed nami. Jako największy na świecie producent żywności i napojów robimy wszystko, by – wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – skalę naszej działalności przełożyć na pomoc w rozwiązaniu problemu zanieczyszczeń - powiedziała Véronique Cremades-Mathis, dyrektorka ds. zrównoważonych opakowań w Nestlé.