Reklama

Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Koncern Nestlé goni swój ambitny cel - chce, żeby do 2025 roku wszystkie opakowania firmy nadawały się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. To oznacza zmiany w wielu popularnych produktach.

Aktualizacja: 07.09.2020 20:13 Publikacja: 07.09.2020 18:22

Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Foto: Bloomberg

ala

Szwajcarski producent żywności już dwa lata temu przyłączył się aktywnie do walki z odpadami z tworzyw sztucznych zanieczyszczającymi środowisko naturalne i zapowiedział, że do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów Nestlé będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. Firma zamierza tym samym zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.

Jak widać, Nestlé jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, ponieważ już teraz 87 proc. opakowań firmy nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania i trwają prace nad zmianą technologii wytwarzania pozostałych materiałów. To oznacza, że opakowania wielu znanych produktów na półkach sklepowych mogą ulec diametralnej zmianie. Ekologiczne mają być też nowe towary Nestlé - ostatnim przykładem są choćby batony YES!, które firma wprowadziła w tym roku do Polski, w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu. W tym samym materiale sprzedawane są też produkty marki Smarties w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono już również nowe opakowania między innymi żywności dla niemowląt Gerber i Piltti, kapsułek Nespresso czy butelek wody niegazowej Nestlé.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Współzałożyciel kultowej marki lodów Ben & Jerry’s odchodzi. Powodem konflikt o Strefę Gazy
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Reklama
Reklama