Reklama
Rozwiń

Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Koncern Nestlé goni swój ambitny cel - chce, żeby do 2025 roku wszystkie opakowania firmy nadawały się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. To oznacza zmiany w wielu popularnych produktach.

Aktualizacja: 07.09.2020 20:13 Publikacja: 07.09.2020 18:22

Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Foto: Bloomberg

ala

Szwajcarski producent żywności już dwa lata temu przyłączył się aktywnie do walki z odpadami z tworzyw sztucznych zanieczyszczającymi środowisko naturalne i zapowiedział, że do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów Nestlé będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. Firma zamierza tym samym zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.

Jak widać, Nestlé jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, ponieważ już teraz 87 proc. opakowań firmy nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania i trwają prace nad zmianą technologii wytwarzania pozostałych materiałów. To oznacza, że opakowania wielu znanych produktów na półkach sklepowych mogą ulec diametralnej zmianie. Ekologiczne mają być też nowe towary Nestlé - ostatnim przykładem są choćby batony YES!, które firma wprowadziła w tym roku do Polski, w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu. W tym samym materiale sprzedawane są też produkty marki Smarties w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono już również nowe opakowania między innymi żywności dla niemowląt Gerber i Piltti, kapsułek Nespresso czy butelek wody niegazowej Nestlé.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”