Na polskim rynku wódki - czwartym pod względem wielkości sprzedaży na świecie - pojawiła się kolejna marka. Pszeniczną wódkę Ostoya wprowadziła do sklepów firma Wyborowa Pernod Ricard.
Nowy brand dołączył do produkowanych przez nią Wyborowej, Luksusowej i Pana Tadeusza. Prace nad nim trwały dwa lata.
Ostoya jest wódką z najwyższej półki cenowej, czyli z tzw. top premium. Jej półlitrowa butelka w sieciach handlowych kosztuje ponad 40 zł. To blisko dwa razy więcej niż wynosi dziś przeciętna cena czystej w Polsce.
- Produkt powstał z myślą o rynku polskim, chociaż otrzymujemy już zapytania dotyczące tego produktu z innych krajów, na których działa grupa Pernod Ricard – mówi „Rzeczpospolitej" Philip Ainsworth, dyrektor marketingu Wyborowa Pernod Ricard.
Opakowanie świadczy o luksusie
Polski rynek wódki lata szybkiego rozwoju ma już za sobą. W ubiegłym roku zaszkodziła mu podwyżka akcyzy o 15 proc., która weszła w życie 1 stycznia 2014 r. W efekcie sprzedaż wódki w krajowych sklepach spadła o ponad 4 proc.