Reklama
Rozwiń
Reklama

Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club

Trwa sądowy spór Bacardi z rządem Kuby o prawo do marki Havana Club. Sąd w Wirginii przychylił się do wniosku biura znaków towarowych USA oraz Cubaexportu i drugi raz odrzucił pozew Bacardi o prawa do rumu przejętego w czasie rewolucji Fidela Castro.

Publikacja: 27.01.2025 14:22

Etykiety siedmioletniego rumu Havana Club w destylarni Havana Club w Hawanie na Kubie

Etykiety siedmioletniego rumu Havana Club w destylarni Havana Club w Hawanie na Kubie

Foto: Bloomberg

Sędziwa sędzia federalna Leonie Brinkema (rocznik 1944) uznała wnioski Amerykańskiego Biura Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) oraz firmy Cubaexport i oddaliła wniosek firmy Bacardi, by unieważnić decyzję amerykańskiego urzędu potwierdzającą zgodę dla kubańskiej centrali handlu zagranicznego Cubaexport na używanie znaku handlowego Havana Club.

Sąd z Wirginii nie przedstawił uzasadnienia tego wyroku, a Bacardi zapowiada apelację. Zdaniem firmy, „sędzia całkowicie podporządkowała się uznaniowej opinii urzędu USPTO, mimo że ten urząd zignorował obowiązujące prawo oraz własne przepisy i zasady”. Osoba z biura prasowego USPTO odmówiła Reuterowi komentarza. Francuska grupa Pernod Ricard, która zajmuje się dystrybucją rumu Havana Club na świecie poza USA, wyraziła zadowolenie z decyzji sądu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama