Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 13:55 Publikacja: 28.06.2024 15:33
Foto: Bloomberg
Pod presją opinii publicznej i inwestorów koncern Mondelez nie tyle opuścił Rosję, ile deklarował, że do końca 2023 roku rosyjskie przedsięwzięcie będzie „niezależne i z samowystarczalnym łańcuchem dostaw”. W lutym koncern informował, że obecne na rosyjskim rynku należące do niego marki są wytwarzane i dystrybuowane lokalnie bez importu spoza Rosji.
Okazuje się jednak, że Rosjanie nadal spokojnie delektują się czekoladami Toblerone, które wytwarzane są tylko w Szwajcarii i na Słowacji. Agencja Reuters ustaliła, że w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2024 roku w Federacji Rosyjskiej sprzedano 100 ton Toblerone. Przy czym było to o 12 procent mniej, niż w analogicznym okresie 2023 roku. Dostępność trójkątnych tabliczek czekolady, kształtem nawiązujących do alpejskiego szczytu Matterhorn, pokazuje jak trudno jest koncernom wyprowadzić swoje marki z Rosji.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas