Reklama

Z opakowania Toblerone zniknie znany symbol. Bo to już nie szwajcarski produkt

Wyprowadzenie produkcji poza Szwajcarię skutkuje utratą prawa do korzystania z wizerunku szwajcarskiej góry Matterhorn.

Publikacja: 06.03.2023 13:09

Z opakowania Toblerone zniknie znany symbol. Bo to już nie szwajcarski produkt

Foto: Bloomberg

Zgodnie ze szwajcarskim prawem tylko produkty wyprodukowane w całości w Szwajcarii mogą używać do swoich działań marketingowych symboli narodowych, takich jak np. wizerunki gór. Marka Toblerone, znana z czekolady z nugatem, migdałami i miodem o charakterystycznym trójkątnym kształcie, przez lata wykorzystywała górę Matterhorn jako element swojego logo. Do kształtu góry nawiązywał wygląd tabliczki, a wizerunek prawie symetrycznego szczytu (z wpisanym w obrazek niedźwiedziem) był widoczny na opakowaniu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama