Reklama
Rozwiń

"Action on Sugar": sieci przesładzają napoje

Po krytycznym raporcie brytyjskiego "Action on Sugar" sieci Starbucks i Costa zapowiedziały ograniczenie ilości cukru w gorących napojach.

Publikacja: 18.02.2016 13:11

"Action on Sugar": sieci przesładzają napoje

Foto: 123rf.com

Starbucks zobowiązał się, że do końca 20120 roku ograniczy ilość cukru w swoich gorących napojach o 25 proc. jednocześnie sieć zwróciła uwagę, że ma w ofercie napoje typu "light".

Także konkurent amerykańskiej sieci Costa zapowiedział  "poważne działania" i obiecał popracować nad "zbilansowaniem" swojej oferty.

Grupa "Action on Sugar" przebadała 131 napojów rożnych sieci i znalazła w większości  "niebezpiecznie duże ilości cukru". Na przykład w dużym kubku napoju owocowego z przyprawami ze Starbucks było około 25 łyżeczek cukru.

Przedstawiciele brytyjskiej organizacji podkreślają, że to "skandaliczne ilości", a także niebezpieczne dla wciąż tyjących społeczeństw w Europie. Graham MacGregor, prezes Action on Sugar, przypomniał, że w Wielkiej Brytanii odnotowano najwyższy wskaźnik otyłości na Starym Kontynencie. Cukrzyca typu drugiego jest na Wyspach prawdziwa epidemia - przypomniał MacGregor, a brytyjskie media zasugerowały, że "czas na podatek cukrowy".

"Action on Sugar" wezwała sieci do "natychmiastowego" działania i obniżenia ilości cukru w napojach, a także o rezygnacje z kubków XXL oraz dokładne opisywanie składu oferowanych napojów.

Z raportu wynika, że ponad jedna trzecia oferowanych napojów – smakowych kaw, gorących napojów owocowych i pitnych czekolad - zawiera tak samo dużo cukru, jak puszka Pepsi czy Coca-Coli. Autorzy raportu podkreślają, że wśród analizowanych napojów znalazły się Tacy "rekordziści" jak Hot Mulled Fruit (Starbucks - 25 łyżeczek cukru), Chai Latte (Costa – 20 łyżeczek), White Mocha (Starbucks - 18 łyżeczek) czy Mocha z KFC (15 łyżeczek).

Autorzy raportu podkreślają, że dzienny limit do 7 łyżeczek cukru czyli około 30 gramów.

Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji