Reklama
Rozwiń
Reklama

Mięso ofiarą trudności gospodarki

To kolejna wielka kategoria produktów, których zakupy konsumenci zaczęli ograniczać z powodu szybko rosnących cen.

Publikacja: 13.02.2023 03:00

Mięso ofiarą trudności gospodarki

Foto: Adobe Stock

Polacy po pandemii zaczęli częściej bywać w sklepach spożywczych – choć średnio było to prawie 327 wizyt w 2022 r. wobec 323 rok wcześniej, to w przypadku mięsa częstotliwość zakupów spadła – podaje GfK Polonia. Rynek kurczy się ilościowo, bo wartościowo rośnie dzięki wzrostowi cen.

W przypadku mięsa świeżego spadek wyniósł ilościowo 5 proc., choć wartościowo sprzedaż poszła w górę o 16 proc. W tym czasie średnio ceny poszły w górę o ponad 23 proc. Wartość sprzedaży wędlin w rok urosła o 11 proc., ale ilościowo skurczyła się o 2 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama