Reklama
Rozwiń
Reklama

Morawiecki: Zerowy VAT na żywność zostaje na dłużej

Rząd chce przedłużenia tego rozwiązania co najmniej przez pierwsze półrocze 2023 r. Z perspektywy konsumentów nic to nie zmieni.

Publikacja: 29.11.2022 14:04

Premier Mateusz Morawiecki

Premier Mateusz Morawiecki

Foto: PAP/Paweł Supernak

– Kontynuujemy tę tarczę w takim kształcie, w jakim była do tej pory, przynajmniej przez pierwsze półrocze przyszłego roku – powiedział premier Mateusz Morawiecki.

Obniżka VAT z 5 proc. do zera na większość produktów spożywczych, głównie nieprzetworzonych, obowiązuje od lutego 2022 r. i była już raz latem przedłużana. Rząd zapowiadał nawet specjalne kontrole sklepów mające sprawdzić, jak wywiązały się one z obniżki, do tego sklepy musiały informować klientów, iż redukcja VAT to pomysł rządu. Premier dodał, że działania te obniżyły maksymalny szczyt inflacji od 3 do 4 pkt proc. – Czyli jeśli ona jest między 17 a 18 proc., byłaby 21-22 proc., zdaniem bardzo wielu ekonomistów – powiedział Morawiecki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama