Burger King i McWin podpisały nową umowę w sprawie franczyzy, której celem jest rozwijanie marki w Polsce. Przewiduje uruchomienie ponad 200 restauracji. McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie teraz zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 r., w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali. Kierowana przez Henry’ego McGoverna, założyciela AmRest Holdings, mocnego garcza w branży gastronomicznej w Europie, oraz Stephena K. Winegara, udziałowca i członka starszej kadry zarządzającej Zena Group, oraz założyciela Restauravia Grupo Empresarial.

- Ogłosiliśmy plany rozwoju marki Burger King w całej Polsce wspólnie z firmą McWin, występującą w charakterze nowego master-franczyzobiorcy - powiedział David Shear, prezes Burger King International Markets. - Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek - dodaje.

Czytaj więcej

Wojna bije w wyniki AmRestu. Spora strata spółki po wyjściu z Rosji

Założona w 1954 roku marka Burger King to sieć restauracji fast food serwujących hamburgery. Burger King działa w ponad 19 tys. lokalizacjach w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w 33 krajach Europy.

- Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln dol., którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin. Będziemy kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki w Polsce - powiedział Henry McGovern, partner i założyciel McWin.