Burger King reklamuje McDonald’s. Zaskakująca współpraca konkurentów

Na profilach Burger Kinga w mediach społecznościowych pojawiła się zachęta, by w weekend kupić frytki w McDonald’s.

Publikacja: 08.12.2021 11:32

Burger King nie będzie już oferować napojów gazowanych w zestawach dla dzieci

Burger King nie będzie już oferować napojów gazowanych w zestawach dla dzieci

Foto: Bloomberg

Na swoich profilach na Facebooku i Instagramie polski Burger King zamieścił dziś zachętę do tego, by kupując w najbliższy weekend burgera u nich, frytki zamówić jednak w McDonald’s. Jest to całkowicie świadoma akcja Burger Kinga, która nie ma nic wspólnego ze smakiem frytek (spory, gdzie są lepsze, fani obu sieci fast food potrafią toczyć długo), a za to wiele z pomaganiem innym.

W trakcie weekendu 11-12 grudnia McDonald’s, podobnie jak 4 i 5 grudnia prowadzi akcję McHappy Day. W jej trakcie każda sprzedana porcja frytek oznacza wpływ złotówki na konto Fundacji Ronalda McDonalda z przeznaczeniem na utrzymanie i funkcjonowanie Domów Ronalda McDonalda – bezpłatnych „Domów poza domem” dla rodzin hospitalizowanych dzieci.

- W życiu małego pacjenta najtrudniejszy moment zawsze związany jest z wyjazdem do szpitala daleko od domu. Czas i wysokie koszty podróży oraz często niemożliwy do zorganizowania długi pobyt w hotelu w obcym mieście uniemożliwiają obojgu rodzicom częste widzenie się z dzieckiem, a taka rozłąka zawsze jest bardzo bolesna dla maluszka oraz reszty rodziny i nie pomaga w leczeniu. Dlatego w Domach Fundacji gościmy nie tylko mamę i tatę, ale także rodzeństwo czy babcię. Dom daje wszystkim poczucie bliskości i umożliwia prowadzenie codziennego, rodzinnego życia – powiedziała Katarzyna Rodziewicz, prezeska zarządu i dyrektor wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.

Burger King nie pierwszy raz zachęca do korzystania z usług konkurencji. W trakcie jesiennego szczytu pandemicznych ograniczeń w 2020 roku koncern zachęcał wprost do korzystania z usług wszystkich konkurentów.

Reakcje na dzisiejszą zachętę do kupowania frytek w McDonald’s w najbliższy weekend są bardzo pozytywne. Większość komentujących chwali Burger Kinga za to, że w szczytnym celu nie boi się bezinteresownie wspierać nawet największego konkurenta. Tym samym zasięgi Burger Kinga w mediach społecznościowych rosną, a sama marka zyskuje.

Przemysł spożywczy
Koniec kryzysu w gastronomii i rekordowe zwyżki. Gdzie najchętniej jadają Polacy?
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego