Reklama
Rozwiń
Reklama

Producent wódek wrócił z rosyjskich rąk do polskich

Żubrówka czy Soplica nie są już w rosyjskich rękach, tylko trafiły do polskiego koncernu spożywczego Maspex.

Publikacja: 26.02.2022 20:15

Producent wódek wrócił z rosyjskich rąk do polskich

Foto: Adobe Stock

W internecie pojawiały się już głosy, że na fali nastrojów w związku z rosyjską inwazją należy bojkotować produkty z tego kraju, w tym należące do rosyjskiej grupy CEDC marki wódek, jak Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.

Na początku listopada została ogłoszona transakcja przejęcia CEDC przez grupę Maspex, która właśnie została sfinalizowana. Jej wartość to ok. 4 mld zł. Polski koncern spożywczy, do którego należy 63 marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, właśnie zakończył proces przejęcia polskich aktywów Roust Corporation. W wyniku transakcji firma zakupiła spółkę CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits Sp. z.o.o. - wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama