W internecie pojawiały się już głosy, że na fali nastrojów w związku z rosyjską inwazją należy bojkotować produkty z tego kraju, w tym należące do rosyjskiej grupy CEDC marki wódek, jak Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.
Na początku listopada została ogłoszona transakcja przejęcia CEDC przez grupę Maspex, która właśnie została sfinalizowana. Jej wartość to ok. 4 mld zł. Polski koncern spożywczy, do którego należy 63 marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, właśnie zakończył proces przejęcia polskich aktywów Roust Corporation. W wyniku transakcji firma zakupiła spółkę CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits Sp. z.o.o. - wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC.
- Na początku bieżącego tygodnia została podpisana finalna umowa. Ostatnią formalną czynnością była zmiana zarządu i objęcie operacyjnej kontroli nad CEDC, co nastąpiło w dniu wczorajszym. Nasze portfolio powiększyliśmy o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwenta oraz markę Bols – mówi Dorota Liszka, rzecznik Grupy.
Czytaj więcej
Oficjalne rządowe sankcje nie wystarczają Amerykanom i Kanadyjczykom. Na cel poszły więc rosyjskie alkohole.
CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc. (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Ma portfolio wiodących marek wódki takich jak Żubrówka, wolumenowy nr. 3 na globalnym rynku wódki, obecny na 86 rynkach), Soplica (światowy nr. 8), Absolwent i Bols. Obok marek, które produkowane są w zakładach w Białymstoku i Obornikach Maspex nabył prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol czy Remy Martin.