Unia i USA wznawiają handel skorupiakami po 11 latach

Unia Europejska i Stany Zjednoczone postanowiły wznowić pod koniec lutego handel omułkami, małżami i ostrygami. Przerwa trwała 11 lat.

Publikacja: 04.02.2022 19:12

Unia i USA wznawiają handel skorupiakami po 11 latach

Foto: Adobe Stock

Handel tymi skorupiakami, także sercówkami i przegrzebkami, ustał w 2011 r. na skutek różnic zdań co do obowiązujących norm. Wznowią go teraz Holandia i Hiszpania oraz stany Massachusetts i Waszyngton. Obie strony zakończyły negocjacje w tej sprawie 4 lutego — podało biuro przedstawiciela USA ds. handlu. Komisja Europejska poinformowała z kolei o przyjęciu odpowiednich przepisów prawnych — odnotował Reuter.

Komisja i amerykański urząd żywności i leków FDA przeprowadziły audyty w 2015 r. i po kilku latach rozmów zaleciły, że wzajemne systemy bezpieczeństwa żywności dotyczące surowych skorupiaków w stanach USA i w krajach Unii można uważać za równorzędne. W Brukseli poinformowano, że możliwości wymiany handlowej można będzie rozszerzyć w przyszłości na inne kraje Unii zgodnie z uproszczoną procedurą uzgodnioną przez obie strony. Amerykanie zgodzili się na to pierwszy raz.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku