Reklama

Unia i USA wznawiają handel skorupiakami po 11 latach

Unia Europejska i Stany Zjednoczone postanowiły wznowić pod koniec lutego handel omułkami, małżami i ostrygami. Przerwa trwała 11 lat.

Publikacja: 04.02.2022 19:12

Unia i USA wznawiają handel skorupiakami po 11 latach

Foto: Adobe Stock

Handel tymi skorupiakami, także sercówkami i przegrzebkami, ustał w 2011 r. na skutek różnic zdań co do obowiązujących norm. Wznowią go teraz Holandia i Hiszpania oraz stany Massachusetts i Waszyngton. Obie strony zakończyły negocjacje w tej sprawie 4 lutego — podało biuro przedstawiciela USA ds. handlu. Komisja Europejska poinformowała z kolei o przyjęciu odpowiednich przepisów prawnych — odnotował Reuter.

Komisja i amerykański urząd żywności i leków FDA przeprowadziły audyty w 2015 r. i po kilku latach rozmów zaleciły, że wzajemne systemy bezpieczeństwa żywności dotyczące surowych skorupiaków w stanach USA i w krajach Unii można uważać za równorzędne. W Brukseli poinformowano, że możliwości wymiany handlowej można będzie rozszerzyć w przyszłości na inne kraje Unii zgodnie z uproszczoną procedurą uzgodnioną przez obie strony. Amerykanie zgodzili się na to pierwszy raz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama