Aktualizacja: 18.10.2016 13:53 Publikacja: 18.10.2016 12:16
Foto: Pepsi.com
Decyzja o znaczącej redukcji ilości cukru w napojach została podjęta przez koncern uwagi na rosnące problemy zdrowotne na świecie oraz kwestie środowiskowe. Zarówno PepsiCo, jak i jej największy rywal Coca-Cola, znalazły się w ostatnim czasie pod silną presją rządów oraz ekspertów w dziedzinie zdrowotnej, którzy oskarżają amerykańskie koncerny o przyczynienie się do coraz groźniejszej epidemii otyłości oraz cukrzycy w wielu krajach.
Niespełna 32-letni Rusłan Alisułtanow stał się właścicielem dawnego majątku Danone w Rosji. To człowiek bliski klanowi Kadyrowa, który od wojny czeczeńskiej rządzi tym jednym z najbiedniejszych regionów Rosji.
Od miesięcy ceny niektórych produktów żywnościowych na świecie znów pną się w górę. Drożeją oleje roślinne i produkty mleczne. Ceny masła rosną nieprzerwanie już od 14 miesięcy, w efekcie pobiły historyczny rekord.
Aż 83 proc. z nas wyrzuca jedzenie między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. W okresie świąt w naszych koszach najczęściej lądują owoce i warzywa, mięso, zupy, pieczywo, nabiał, ryby i sałatki.
Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Grupa Carlsberg potwierdziła, że sprzedała swoje rosyjskie aktywa i tym samym znika z tego kraju. Według komunikatu transakcja zostanie sfinalizowana „w ciągu kilku najbliższych dni”. Jednym z kupców ma być dobry znajomy Putina, z którym założyli klub judo.
W Polsce od 31 lat realizujemy nasz Program Agrarny. Staramy się edukować rolników i wspierać ich w działaniach, tak aby uprawy, które prowadzą, były jak najbardziej przyjazne dla środowiska – mówi Aleksandra Wierzba, corporate affairs representative, PepsiCo.
Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, iż fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni stoją za sukcesem każdego przedsiębiorstwa. Warto dbać o talenty i dobrostan swoich pracowników.
Koncerny zachodnie, które mimo publicznych obietnic, nie opuściły Rosji, zarabiają tam krocie i sowicie wspierają wojnę Kremla podatkami. Wśród nich są tuzy amerykańskiego i unijnego biznesu.
Sieci handlowe coraz częściej nie zgadzają się na wysokie podwyżki cen proponowane przez producentów. Wolą wycofać nawet znane marki ze swoich półek, jak to teraz ma miejsce z produktami koncernu Mondelez pod markami Oreo, Alpen Gold czy Milka.
Na ukraińskiej liście międzynarodowych sponsorów rosyjskiej wojny znalazło się m.in. PepsiCo, Nestle oraz Mars. Decyzją władz Ukrainy koncerny te nie mogą dostarczać swojej żywności ukraińskiej armii, ani zawierać z nią żadnych kontraktów.
Najmocniejszy wzrost cen popularnego napoju widać w hipermarketach. Francuska sieć uznała, że podwyżki są za wysokie i woli wycofać produkt z półek.
Negocjacje cenowe między dostawcami a sieciami handlowymi bywają bardzo trudne. Działająca w Niderlandach sieć Jumbo ostro ściera się z Haribo i Coca-Colą.
Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas