Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 03.10.2018 20:07 Publikacja: 03.10.2018 13:59
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska
Margaryny szybko tracą rynek, według prognoz firmy badawczej Euromonitor International, w ciągu czterech lat sprzedaż spadnie o ponad 200 mln zł - do 1,83 mld zł w 2022 r. Średnio Polak wydawał w 2014 r. 58 zł na margaryny i tłuszcze do smarowania, obecnie 52 zł, a za cztery lata już tylko 47 zł.
Przemijaniu mody na margaryny sprzyja moda na zdrowie, coraz więcej krajów, jak ostatnio Kanada, zakazuje stosowanych w margarynach, ale też chipsach, utwardzonych tłuszczów trans (wcześniej zrobiły to USA). Polacy zarabiają też coraz lepiej i stać ich na zdrową żywność - obecnie taką opinią cieszy się masło. Jeśli przyjrzeć się głębiej, to widać także konkurencję między korporacjami a firmami polskimi – rynek margaryn należy do światowych koncernów, tymczasem masło na polskich półkach pochodzi głównie ze spółdzielni mleczarskich.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas