Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 03.10.2018 20:07 Publikacja: 03.10.2018 13:59
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska
Margaryny szybko tracą rynek, według prognoz firmy badawczej Euromonitor International, w ciągu czterech lat sprzedaż spadnie o ponad 200 mln zł - do 1,83 mld zł w 2022 r. Średnio Polak wydawał w 2014 r. 58 zł na margaryny i tłuszcze do smarowania, obecnie 52 zł, a za cztery lata już tylko 47 zł.
Przemijaniu mody na margaryny sprzyja moda na zdrowie, coraz więcej krajów, jak ostatnio Kanada, zakazuje stosowanych w margarynach, ale też chipsach, utwardzonych tłuszczów trans (wcześniej zrobiły to USA). Polacy zarabiają też coraz lepiej i stać ich na zdrową żywność - obecnie taką opinią cieszy się masło. Jeśli przyjrzeć się głębiej, to widać także konkurencję między korporacjami a firmami polskimi – rynek margaryn należy do światowych koncernów, tymczasem masło na polskich półkach pochodzi głównie ze spółdzielni mleczarskich.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Prawie połowa Niemców ma nadwagę, a 11. na 100. boryka się z kryzysem otyłości. Niemieckie władze chcą to zmieni...
Gdyby nie keczup i makaron z serem, Warren Buffett miałby o jeden problem mniej. Podczas niedawnego występu w st...
W rok ceny kawy na światowych giełdach się podwoiły. Podwyżki właśnie docierają na półki sklepowe w Polsce. Kons...
Po zaledwie roku pracy na stanowisku prezesa Nestlé Laurent Freixe musi pożegnać się z firmą. Powodem jest ukryw...
Prezes i dyrektor generalny Suntory Holdings Takeshi Niinami rezygnuje po zarzutach o zakup produktów z THC – in...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas