Reklama
Rozwiń

Ponura przyszłość margaryn. Polacy wolą masło

Rynek margaryn w Polsce jest dziś warty 2 mld zł i więcej już nie będzie.

Aktualizacja: 03.10.2018 20:07 Publikacja: 03.10.2018 13:59

Ponura przyszłość margaryn. Polacy wolą masło

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Margaryny szybko tracą rynek, według prognoz firmy badawczej Euromonitor International, w ciągu czterech lat sprzedaż spadnie o ponad 200 mln zł - do 1,83 mld zł w 2022 r. Średnio Polak wydawał w 2014 r. 58 zł na margaryny i tłuszcze do smarowania, obecnie 52 zł, a za cztery lata już tylko 47 zł.

Przemijaniu mody na margaryny sprzyja moda na zdrowie, coraz więcej krajów, jak ostatnio Kanada, zakazuje stosowanych w margarynach, ale też chipsach, utwardzonych tłuszczów trans (wcześniej zrobiły to USA). Polacy zarabiają też coraz lepiej i stać ich na zdrową żywność - obecnie taką opinią cieszy się masło. Jeśli przyjrzeć się głębiej, to widać także konkurencję między korporacjami a firmami polskimi – rynek margaryn należy do światowych koncernów, tymczasem masło na polskich półkach pochodzi głównie ze spółdzielni mleczarskich.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”