Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 03.10.2018 20:07 Publikacja: 03.10.2018 13:59
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska
Margaryny szybko tracą rynek, według prognoz firmy badawczej Euromonitor International, w ciągu czterech lat sprzedaż spadnie o ponad 200 mln zł - do 1,83 mld zł w 2022 r. Średnio Polak wydawał w 2014 r. 58 zł na margaryny i tłuszcze do smarowania, obecnie 52 zł, a za cztery lata już tylko 47 zł.
Przemijaniu mody na margaryny sprzyja moda na zdrowie, coraz więcej krajów, jak ostatnio Kanada, zakazuje stosowanych w margarynach, ale też chipsach, utwardzonych tłuszczów trans (wcześniej zrobiły to USA). Polacy zarabiają też coraz lepiej i stać ich na zdrową żywność - obecnie taką opinią cieszy się masło. Jeśli przyjrzeć się głębiej, to widać także konkurencję między korporacjami a firmami polskimi – rynek margaryn należy do światowych koncernów, tymczasem masło na polskich półkach pochodzi głównie ze spółdzielni mleczarskich.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kawa w Stanach Zjednoczonych jest coraz droższa. Cła Donalda Trumpa, nałożone na największych światowych eksport...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Z początkiem 2026 r. Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Zwolni pracowników i sprzeda sam zakła...
Sprzedaż większości kategorii trunków, w tym piwa, wódek spada, a coraz więcej konsumentów sięga po ich bezalkoh...
Holenderski producent piwa Heineken poinformował, że reorganizacja jego siedziby głównej w Amsterdamie wpłynie n...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nazwy „stek, kotlet, kiełbasa, burger, hamburger” będą zarezerwowane dla produktów z mięsa. Jest też nowa defini...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas