Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.10.2018 07:34 Publikacja: 07.10.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Polscy konsumenci kupili w 2018 r. cydr o wartości 53,5 mln zł, o ponad 10 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. – obliczył Nielsen. Nie pomogło nawet słoneczne lato, które zwykle wspiera sprzedaż i w tym roku przyczyniło się do sukcesu producentów piwa.
Branża powtarza, że napój z jabłek mógłby być polskim produktem narodowym niczym oscypek. Żeby wspierać te wysiłki, dokładnie przed rokiem, w październiku 2017 r., premier Mateusz Morawiecki obiecał wprowadzenie od 2018 r. zerowej stawki akcyzy dla polskich cydrów, a także zniesienie uciążliwego obowiązku banderolowania butelek. W tym samym czasie obiecał też obniżenie o połowę stawki akcyzy dla browarów rzemieślniczych – i tu słowa dotrzymał. Jednak polscy producenci cydru, jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", na korzystniejsze warunki rozwoju jeszcze poczekają. W Brukseli trwają prace nad nowelizacją dyrektywy 92/83/EWG w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od napojów alkoholowych. Określa ona wspólne przepisy nt. struktury podatku akcyzowego w całej UE. Dyrektywa ma m.in. zdefiniować, co to jest cydr, umożliwi też obniżenie stawek dla małych producentów cydru. „Wskazana jest zatem korelacja ewentualnych zmian w opodatkowaniu cydru ze zmianami przepisów unijnych w powyższym zakresie" – napisało „Rzeczpospolitej" biuro prasowe Ministerstwa Finansów. Obecnie prace są na etapie uzgodnień w grupie roboczej Rady Unii Europejskiej, a termin końca prac nie jest znany.
Wartość kawy sprzedanej w sklepach sięga już 7,7 mld zł rocznie, co oznacza wzrost o 700 mln zł w zaledwie dwa l...
To nie „wroga propaganda”, tylko oficjalne dane Moskwy: w Rosji rozpędza się kryzys żywnościowy. Załamała się pr...
Wśród najmłodszych dorosłych, czyli osób w wieku 18-25 lat, jedynie mniej niż co piąty wcale nie pije alkoholu....
Unilever zagwarantował załodze działu lodów (34 marki, m.in. Algida, Magnum, Wall's) w Europie i Wielkiej Brytan...
Lubiana przez klientów Starbucksa tradycja podawania przy ladzie własnego imienia, które zostaje następnie zapis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas