Reklama

KE potwierdza: niemal co 10 produkt ma podwójną jakość

Podejrzenia konsumentów się potwierdziły, 9 proc. produktów miało różny skład, choć identyczne opakowania, a kolejne 22 proc. produktów ma łudząco podobne opakowania – ustaliła Komisja Europejska.

Aktualizacja: 24.06.2019 13:33 Publikacja: 24.06.2019 13:31

KE potwierdza: niemal co 10 produkt ma podwójną jakość

Foto: Adobe Stock

Najpierw były podejrzenia, że identycznie wyglądające produkty spożywcze, jak napoje, serki, słodycze, mają różny skład zależnie od rynku, na który zostały przeznaczone. Dyskusja zrobiła się na tyle głośna, że temat postanowiła zbadać Komisja Europejska. Opublikowane dziś przez Komisję wyniki badań ogólnoeuropejskiej kampanii testowania produktów spożywczych wskazują, że konsumenci mieli rację.

- Wyniki są bardzo zróżnicowane: Jestem zadowolony, że w składzie markowych produktów spożywczych nie znaleziono żadnych dowodów na podział na Wschód i Zachód, obawiam się jednak, że prawie aż jedna trzecia zbadanych produktów różniła się składem, mimo iż były one identycznie lub podobnie oznakowane – mówi Tibor Navracsics, komisarz ds. edukacji, kultury, młodzieży i sportu, odpowiedzialny za Wspólne Centrum Badawcze, które przeprowadziło badanie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama