Żywiec: niższe przychody, mniejsza strata

W pierwszym kwartale 2015 roku skonsolidowane przychody Grupy Żywiec wyniosły niespełna 602,5 mln zł. Jej strata operacyjna sięgnęła ok. 1,6 mln zł, a strata netto przekroczyła 4,1 mln zł.

Aktualizacja: 22.04.2015 09:56 Publikacja: 22.04.2015 09:43

Żywiec: niższe przychody, mniejsza strata

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek

Po pierwszych trzech miesiącach 2014 r. grupa kapitałowa miała nieco ponad 634 mln zł przychodów. Jej strata operacyjna wyniosła ok. 42,5 mln zł, a strata netto ponad 42 mln zł.

W pierwszym kwartale 2015 r. przychody jednostki dominującej, czyli spółki Grupa Żywiec zmalały o 3,6 proc. 615,6 mln zł. Spółka poniosła stratę netto w wysokości 7,1 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego roku jej strata netto przekroczyła 8,6 mln zł.

Grupa Żywiec sprzedała w pierwszym kwartale 2015 r. więcej własnych piw. Przychody z ich sprzedaży wyniosły niemal 486,7 mln zł, wobec około 461,3 mln zł przed rokiem. Eksport zwiększył się do prawie 15 mln zł, z ok. 13,7 mln zł w pierwszym kwartale 2014 r.

- W pierwszym kwartale roku wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz udziały rynkowe. Wierzymy, że jest to efekt kombinacji konsekwentnie realizowanej strategii, powrotu do współpracy z jedną z dużych sieci detalicznych oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, jak lepsza pogoda w pierwszych miesiącach roku czy wcześniejszy termin Świąt Wielkanocnych - mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Jak dodaje, rynek wciąż jest jednak bardzo konkurencyjny i pozostaje pod silną presją cenową, co nie pozostało bez wpływu na poziom naszych przychodów.

- Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale też będziemy kontynuować prowadzony proces restrukturyzacji, aby znacząco poprawić swoją konkurencyjność na rynku – dodaje.

Według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo.

Grupa Żywiec stawia na nowości. Na początku kwietnia na rynku pojawił się nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler Warka (dostępna obecnie w czterech wariantach – cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0 proc.) to – jak podaje GŻ - najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ma ponad 50 proc. udziałów w rynku).

13 kwietnia rozpoczęła działalność wyodrębniona z Grupy Żywiec spółka Distribev, która specjalizuje się w sprzedaży i dystrybucji do kanałów handlu tradycyjnego (małe sklepy) i gastronomii. Firma informuje, że koncentruje się także na dalszej poprawie efektywności wewnętrznej, m.in. poprzez zmniejszenie kosztów stałych.

W raporcie za I kwartał 2015 r. zarząd podał także, że łączna dywidenda z zysku za 2014 r. wyniesie 25 zł na akcję. Na ten cel trafi 183,8 mln zł z funduszu rezerwowego oraz prawie 73 mln zł z zysku za 2014 r. (wyniósł prawie 160 mln zł).

W październiku Grupa Żywiec wypłaciła na akcję 5 zł zaliczki na poczet dywidendy.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne