Reklama

Żywiec: niższe przychody, mniejsza strata

W pierwszym kwartale 2015 roku skonsolidowane przychody Grupy Żywiec wyniosły niespełna 602,5 mln zł. Jej strata operacyjna sięgnęła ok. 1,6 mln zł, a strata netto przekroczyła 4,1 mln zł.

Aktualizacja: 22.04.2015 09:56 Publikacja: 22.04.2015 09:43

Żywiec: niższe przychody, mniejsza strata

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek

Po pierwszych trzech miesiącach 2014 r. grupa kapitałowa miała nieco ponad 634 mln zł przychodów. Jej strata operacyjna wyniosła ok. 42,5 mln zł, a strata netto ponad 42 mln zł.

W pierwszym kwartale 2015 r. przychody jednostki dominującej, czyli spółki Grupa Żywiec zmalały o 3,6 proc. 615,6 mln zł. Spółka poniosła stratę netto w wysokości 7,1 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego roku jej strata netto przekroczyła 8,6 mln zł.

Grupa Żywiec sprzedała w pierwszym kwartale 2015 r. więcej własnych piw. Przychody z ich sprzedaży wyniosły niemal 486,7 mln zł, wobec około 461,3 mln zł przed rokiem. Eksport zwiększył się do prawie 15 mln zł, z ok. 13,7 mln zł w pierwszym kwartale 2014 r.

- W pierwszym kwartale roku wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz udziały rynkowe. Wierzymy, że jest to efekt kombinacji konsekwentnie realizowanej strategii, powrotu do współpracy z jedną z dużych sieci detalicznych oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, jak lepsza pogoda w pierwszych miesiącach roku czy wcześniejszy termin Świąt Wielkanocnych - mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Jak dodaje, rynek wciąż jest jednak bardzo konkurencyjny i pozostaje pod silną presją cenową, co nie pozostało bez wpływu na poziom naszych przychodów.

Reklama
Reklama

- Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale też będziemy kontynuować prowadzony proces restrukturyzacji, aby znacząco poprawić swoją konkurencyjność na rynku – dodaje.

Według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo.

Grupa Żywiec stawia na nowości. Na początku kwietnia na rynku pojawił się nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler Warka (dostępna obecnie w czterech wariantach – cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0 proc.) to – jak podaje GŻ - najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ma ponad 50 proc. udziałów w rynku).

13 kwietnia rozpoczęła działalność wyodrębniona z Grupy Żywiec spółka Distribev, która specjalizuje się w sprzedaży i dystrybucji do kanałów handlu tradycyjnego (małe sklepy) i gastronomii. Firma informuje, że koncentruje się także na dalszej poprawie efektywności wewnętrznej, m.in. poprzez zmniejszenie kosztów stałych.

W raporcie za I kwartał 2015 r. zarząd podał także, że łączna dywidenda z zysku za 2014 r. wyniesie 25 zł na akcję. Na ten cel trafi 183,8 mln zł z funduszu rezerwowego oraz prawie 73 mln zł z zysku za 2014 r. (wyniósł prawie 160 mln zł).

W październiku Grupa Żywiec wypłaciła na akcję 5 zł zaliczki na poczet dywidendy.

Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama