Koniak bez konkurencji od 5 lat

Sprzedaż koniaku bardzo popularnego na rynku amerykańskim wzrosła piąty kolejny rok o 6,9 proc. wartościowo i o 2,5 proc. ilościowo — podała branżowa organizacja Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC).

Aktualizacja: 20.08.2019 12:22 Publikacja: 20.08.2019 12:17

Koniak bez konkurencji od 5 lat

Foto: www.maxpixel.net

W ostatniej kampanii od 1 sierpnia 2018 do 31 lipca 2019 sprzedano 211,1 mln butelek za 3,4 mld euro, w tym 98 proc. w eksporcie, bo Francja jest dopiero piątym rynkiem tego trunku. Na koniak przypadła jedna czwarta łącznej wartości eksportu francuskich mocnych alkoholi i win — podkreśliła BNIC. 

Podobnie jak w minionych latach, największym rynkiem była Ameryka Płn. i w mniejszym stopnia wschodnia Azja. Do Stanów trafiło 94,3 mln butelek, a na region razem z Kanadą i Meksykiem przypadło 48 proc. sprzedaży, która zwiększyła się o 8,8 proc. pod względem ilości i o 17,6 proc. od względem wartości.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku