Według danych za II kw. Coca-Cola zwiększyła sprzedaż o 3-7 proc. w krajach Afryki, ale zysk ten został zniwelowany przez straty na rynku rosyjskim.

Koncern wyjaśnia, że chodzi o 25 mln dol., które stracił w Rosji w wyniku restrukturyzacji swojego sokowego biznesu na tym rynku.

Portal Lenta przypomina, że rok temu Cocal-Cola zatrzymał pracę dwóch zakładów produkujących soki ( w podmoskiewskich Kotelnikach oraz Nowosybirsku). Ich łączna moc produkcyjna pozwalała na wysłanie na rynek 560 mln l soków rocznie. Koncern tłumaczył to zmniejszeniem rynku soków w Rosji. W 2013 r rynek ten stracił 5 proc. Amerykanie kupili dwa zakłady soków w 2010 r. Wtedy ich właściciel - firma Nidan była czwarta pod względem wielkości produkowanych soków w Rosji z 13 proc. udziałem w rynku. Amerykanie zapłacili 276 mln dol., ale nie utrzymali tak wysokiego udziału w rynku.

W II kw. sprzedaż globalna koncernu zwiększyła się o 2 proc., dzięki krajom rozwijającym się. przychody spadły jednak o 3 proc. do 12,2 mld dol. Zysk operacyjny był niższy o 20 proc. i wyniósł 2,5 mld dol.