Ciech szuka klientów na dalekich rynkach

W Europie robi się zbyt ciasno dla polskiego producenta sody. Spółka chce się rozwijać także na innych kontynentach – w Afryce i Ameryce Południowej.

Aktualizacja: 30.05.2017 07:22 Publikacja: 29.05.2017 21:02

Ciech, który 85 proc. swojej sprzedaży realizuje na terenie Unii Europejskiej, pracuje nad ekspansją na dalsze rynki. Pod względem wielkości spółka z portfela Kulczyk Investments jest drugim w Europie i piątym na świecie producentem sody kalcynowanej, wykorzystywanej do wyrobu szkła. Zarząd Ciechu przekonuje, że w obszarze sody najbardziej atrakcyjne są Afryka i Ameryka Południowa i tam prowadzi działania w celu rozwijania sprzedaży. Na większe efekty trzeba jednak poczekać.

Pozostało 82% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Rumuńska sieć wchodzi do Polski. „Rynek polski jest podobny do rumuńskiego”
Przemysł spożywczy
Szczęśliwe zakończenie problemów kultowej cukierni z Warszawy
Przemysł spożywczy
Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Przemysł spożywczy
Kolejne wybiegi Palikota? Ma „nowego” inwestora