Reklama

Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą

Sprzedaż napojów odbija po pandemicznym załamaniu. Rynek wart 25 mld zł znowu rozwija się dwucyfrowo. Najwięcej energii ma mrożona herbata – zaliczyła 30-proc. wzrost.

Publikacja: 14.05.2024 04:30

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mr

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mrożonej herbaty

Foto: AdobeStock

Ostatnie lata regularnie przynoszą fundamentalne zmiany warunków prowadzenia biznesu. Najpierw rynek mocno zmieniła opłata cukrowa, od stycznia 2024 r. kupno napojów energetycznych jest możliwe dopiero po okazaniu dowodu osobistego, a od stycznia 2025 r. wejdzie ustawa kaucyjna, która także potrząśnie branżą. A jednak rynek rośnie dwucyfrowo i w 2023 r. przekroczył 25 mld zł, wynika z danych NielsenIQ za ostatnie 12 miesięcy do początku kwietnia.

Największą jego część (7,8 mld zł) stanowią gazowane napoje bezalkoholowe, które rosły w tempie 12 proc. Niemal równie wielką półkę ma woda mineralna – 7,04 mld zł i 13-proc. tempo wzrostu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama