Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą

Sprzedaż napojów odbija po pandemicznym załamaniu. Rynek wart 25 mld zł znowu rozwija się dwucyfrowo. Najwięcej energii ma mrożona herbata – zaliczyła 30-proc. wzrost.

Publikacja: 14.05.2024 04:30

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mr

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mrożonej herbaty

Foto: AdobeStock

Ostatnie lata regularnie przynoszą fundamentalne zmiany warunków prowadzenia biznesu. Najpierw rynek mocno zmieniła opłata cukrowa, od stycznia 2024 r. kupno napojów energetycznych jest możliwe dopiero po okazaniu dowodu osobistego, a od stycznia 2025 r. wejdzie ustawa kaucyjna, która także potrząśnie branżą. A jednak rynek rośnie dwucyfrowo i w 2023 r. przekroczył 25 mld zł, wynika z danych NielsenIQ za ostatnie 12 miesięcy do początku kwietnia.

Największą jego część (7,8 mld zł) stanowią gazowane napoje bezalkoholowe, które rosły w tempie 12 proc. Niemal równie wielką półkę ma woda mineralna – 7,04 mld zł i 13-proc. tempo wzrostu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama