Reklama

Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą

Sprzedaż napojów odbija po pandemicznym załamaniu. Rynek wart 25 mld zł znowu rozwija się dwucyfrowo. Najwięcej energii ma mrożona herbata – zaliczyła 30-proc. wzrost.

Publikacja: 14.05.2024 04:30

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mr

Gazowane napoje bezalkoholowe stanowią największą część rynku, najszybciej rośnie jednak sprzedaż mrożonej herbaty

Foto: AdobeStock

Ostatnie lata regularnie przynoszą fundamentalne zmiany warunków prowadzenia biznesu. Najpierw rynek mocno zmieniła opłata cukrowa, od stycznia 2024 r. kupno napojów energetycznych jest możliwe dopiero po okazaniu dowodu osobistego, a od stycznia 2025 r. wejdzie ustawa kaucyjna, która także potrząśnie branżą. A jednak rynek rośnie dwucyfrowo i w 2023 r. przekroczył 25 mld zł, wynika z danych NielsenIQ za ostatnie 12 miesięcy do początku kwietnia.

Największą jego część (7,8 mld zł) stanowią gazowane napoje bezalkoholowe, które rosły w tempie 12 proc. Niemal równie wielką półkę ma woda mineralna – 7,04 mld zł i 13-proc. tempo wzrostu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama