Reklama
Rozwiń

Trybunał w Luksemburgu wzmocnił ochronę konsumentów

Konsument składający reklamację w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od nabycia towaru nie musi udowodniać, że wada istniała już w chwili zakupu.

Trybunał w sprawie Teekanne: Opakowanie herbatki nie może wprowadzać w błąd

Informacje na opakowaniu produktu spożywczego nie mogą sugerować, że produkt zawiera składnik, który w rzeczywistości w nim nie występuje.

Prawa klientów hoteli

Upewnij się, czy standard hotelu odpowiada ilości gwiazdek. Sprawdź, czy usługi, takie jak sauna czy parking nie są dodatkowo płatne. Przed długim weekende...

NIK o organizacji powrotu turystów do kraju w przypadku niewypłacalności biura podróży

Rządowy projekt zmiany ustawy o usługach turystycznych uwzględnia ważny wniosek NIK. Chodzi o jednoznaczne wskazanie, kto w przypadku niewypłacalności biur...

Obowiązki informacyjne przedsiębiorców po zmianie ustawy konsumenckiej

Nawet jeśli przedsiębiorca nie oferuje w sieci towarów do sprzedaży, musi podać konsumentom swoje podstawowe dane, np. adres – pisze adwokat.

Niedopuszczalna treść reklamy leku na zgagę

Reklama wizualna produktu leczniczego Ortanol Max jest niezgodna z prawem farmaceutycznym – stwierdził Główny Inspektor Farmaceutyczny i nakazał spółce San...

Reklama PKP Intercity nie wprowadzała w błąd

Konsument zaskarżył reklamę PKP Intercity, która jego zdaniem wprowadza w błąd co do ceny i czasu podróży.

Usługi turystyczne: wyjazdy okazjonalne poza unijną ochroną

Bez doprecyzowania przepisów nowej unijnej dyrektywy szara strefa w turystyce będzie kwitła.

Odblaski: co dziesiąty produkt spełnia wymagania

Tylko co dziesiąty odblask spełnia wymagania – wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przedsiębiorcy i konsumenci nie odróżniają ich od gadżetów, które nie...

Reklama Volvo - czy dyskryminuje oszczędnych Szkotów?

Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga, w której konsument zwraca uwagę na dyskryminujący charakter radiowej reklamy Volvo (sygn. akt: K/158/14).

Przejrzysta reklama kredytów konsumenckich

Dane o kosztach kredytów konsumenckich podawane przy ich reklamach będą lepiej widoczne dla odbiorcy.

UE chce lepiej chronić turystów: urlop z zarezerwowany w internecie ma być bezpieczniejszy

Turysta, który kupi przelot na wakacje i zarezerwuje noclegi na jednym portalu, nie musi się bać bankructwa przedsiębiorców, którzy je oferują.

Wyrok NSA: farmaceuta nie może mierzyć ciśnienia

Apteka nie może prowadzić ani programów opieki farmaceutycznej ani programów lojalnościowych.

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe wstrzymanie reklam leku Rostil stosowanego do leczenia objawów przewlekłej niewydolności krążenia ży...

KRRiT: pozytywny wizerunek osób starszych i niepełnosprawnych w programach telewizyjnych

Krajowa Rada po raz drugi zwróciła się do nadawców, których programy obecne są w naziemnej telewizji cyfrowej, z prośbą o przekazanie informacji o sposobac...

Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość i bezpieczeństwo mebli do spania

Samodzielnie opadająca klapa pojemnika na pościel, ostre krawędzie, niestabilność – to niektóre wady konstrukcyjne skontrolowanych przez Inspekcję Handlową...

Oszukany klient może się domagać obniżenia ceny produktu

Nieprawidłowa informacja na opakowaniu o masie produktu pozwala na zwrot towaru i obniżenie ceny.

Auchan uwzględniał reklamacje klientów tylko z paragonem

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Nie wolno też sugerować, że nie będzie możliwości jej złożenia w przypadku utraty p...

Jakość oliwy z oliwek: kontrola Inspekcji Handlowej

Brak jakichkolwiek oznaczeń w języku polskim to przykład nieprawidłowości związanych ze sprzedażą konsumentom oliwy z oliwek. W ubiegłym roku Inspekcja Han...

Domy opieki stosowały niedozwolone postanowienia umowne

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji zakwestionował 61 proc. skontrolowanych wzorców umów stosowanych w prywatnych domach opieki.