Pamiętajmy jednak, aby w wypożyczalni dopilnować kilku istotnych kwestii. Pozwoli to później, gdy będziemy już narty lub deskę snowboardową zwracali, uniknąć przykrych niespodzianek.
Uszkodzone narty
- Co mam zrobić, jeśli jedna z nart, które wypożyczyłem, bardzo się uszkodziła? Mam ją naprawić we własnym zakresie czy powiadomić wypożyczalnię?
Klient decydujący się na wypożyczenie sprzętu oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę o jego eksploatacji i zobowiązuje się do dbałości oraz do wykorzystywania go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem. Musi także wiedzieć, że nie wolno mu dokonywać żadnych napraw sprzętu.
Gdy dojdzie do uszkodzenia spowodowanego nieprawidłowym użytkowaniem, klient poniesie odpowiedzialność (podobnie za utratę sprzętu). W zakres odpowiedzialności wchodzi ponadnormalne zużycie sprzętu, zniszczenie wierzchniej szaty graficznej, a także ślizgów oraz złamanie lub zdekompletowanie sprzętu.
Wysokość szkody ustala wypożyczalnia na podstawie cennika sprzętu, rodzaju uszkodzeń lub kosztu naprawy. Ustaloną przez wypożyczalnię kwotę klient zobowiązuje się uregulować najpóźniej wraz ze zwrotem sprzętu lub tuż po powiadomieniu o jego zaginięciu.