W poniedziałek w Sejmie exposé wygłosił Mateusz Morawiecki, który będzie ubiegać się o wotum zaufania dla swojego rządu. Jeśli go nie uzyska sejmowa większość wskaże swojego kandydata na premiera, którym będzie Donald Tusk.
Czytaj więcej
11 grudnia w Sejmie exposé wygłosił Mateusz Morawiecki. Sejm nie udzielił wotum zaufania rządowi Morawieckiego - "przeciw" było 266 posłów, "za" - 190. W drugim kroku konstytucyjnym jako kandydat na premiera został wskazany Donald Tusk.
Instytut Przywództwa przygotował wycenę medialną członków rządu, funkcjonującego przez ostatnie dwa tygodnie. Zestawienie przygotowano na podstawie wartości ekwiwalentu reklamowego, czyli kwoty, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.
Jak się okazuje, Mateusz Morawiecki, Mariusz Błaszczak i Dominika Chorosińska są członkami Rady Ministrów, którzy najczęściej pojawiali się w mediach internetowych w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Wartość przekazu medialnego premiera wyniosła 79,5 mln zł, ministra obrony narodowej 16,5 mln zł, a minister kultury i dziedzictwa narodowego 14,7 mln zł.
- Pierwsze i drugie miejsce nie jest zaskoczeniem, gdyż premier Mateusz Morawiecki oraz minister Mariusz Błaszczak prawie codziennie goszczą w doniesieniach na stronach portali internetowych – tłumaczy Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa. – Zaskoczeniem jest trzecie miejsce na podium minister Dominiki Chorosińskiej. Stanowisko ministra kultury i dziedzictwa narodowego nigdy nie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem mediów. W tym wypadku zainteresowanie związane jest z osobą Dominiki Chorosińskiej – wyjaśnia prezes Instytutu Przywództwa.