Reklama
Rozwiń
Reklama

Pacjenci mogą ocenić swoją lecznicę POZ w anonimowej ankiecie satysfakcji

Pacjenci, którzy korzystają ze świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej, mogą już wystawić oceny swojej lecznicy w anonimowej ankiecie satysfakcji opracowanej przez NFZ

Aktualizacja: 05.11.2015 10:31 Publikacja: 05.11.2015 10:00

Pacjenci mogą ocenić swoją lecznicę POZ w anonimowej ankiecie satysfakcji

Foto: 123RF

Badanie poziomu zadowolenia pacjentów ze świadczeń opieki zdrowotnej w oparciu o wyniki anonimowej ankiety - to założenie programu monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta, który rusza dziś  w NFZ. Pierwszym etapem jest pilotażowe badanie w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Przez trzy tygodnie (od 5 listopada br.) anonimowa ankieta (adres: http://ankiety.nfz.gov.pl/index.php/377824) będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu, a w formie papierowej - w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.

NFZ zakłada, że począwszy od 2016 r. ankieta będzie przeprowadzana cyklicznie.

„Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia Pacjentów dotycząca opieki i usług" – podkreśla Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk. Jak wyjaśnia, w przyszłości może być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów.

Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny.  Analiza uzyskanych  informacji ma umożliwić opracowanie takich rozwiązań, które poprawią organizację udzielania świadczeń. Oceny wystawione przez pacjentów mogą się przełożyć na konkretne zalecenia usprawniające funkcjonowanie placówek medycznych.

Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej).  Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Oto przykładowe pytania:

Reklama
Reklama

- jak długo zazwyczaj oczekuje Pani/Pan na wizytę do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej?

- co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);

- czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?

- proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).

Pilotaż ankiety monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta potrwa do końca listopada br.

Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: TSUE wysadził TK w powietrze. To ważna lekcja także dla Donalda Tuska
Cudzoziemcy
Kierowca musi mówić po polsku? Prawnicy oceniają nową usługę „Bolt lokalnie"
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Wieczni prezesi spółdzielni mieszkaniowych zostaną? Spór o reformę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama