Reklama

Reklama wyrobów medycznych - zmiany

Do prezentowania zalet wyrobu medycznego nie będzie można wykorzystywać wizerunku osób sugerującego, że to np. lekarz.

Publikacja: 14.10.2019 06:39

Reklama wyrobów medycznych - zmiany

Foto: 123RF

Projekt ustawy o wyrobach medycznych, który resort zdrowia przekazał do konsultacji na dwa dni przed wyborami, to pierwsza próba uregulowania rynku produktów, do których należą zarówno wózki inwalidzkie czy tomografy komputerowe, jak i lizaki „na gardło".

Jak tłumaczy prof. Marcin Czech, były wiceminister zdrowia odpowiedzialny za politykę lekową, ustawa to pierwsza próba uporządkowania rynku wyrobów medycznych i zagwarantowania ich jakości. Nadzór nad kategoryzacją i monitorowaniem wyrobów medycznych powierza Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL). Eliminuje też m.in. przypadki stosowania ich niezgodnie z przeznaczeniem czy instrukcją użycia (np. znane z przeszłości przypadki sterylizowania i ponownego użycia cewników jednorazowego użytku). Dostosowuje też polskie regulacje do przepisów prawa unijnego (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2017/745 i 2017/746).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama