Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Michał Popiela, Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej" miała do zbadania 53 strony internetowe firm doradztwa podatkowego.

Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprawdzono strony internetowe doradców podatkowych pod kątem bezpieczeństwa, szybkości, oryginalności zdjęć, SEO, dostępności dla niepełnosprawnych, szaty graficznej, animacji czy jakże istotnej obecnie poprawności wersji mobilnej serwisów. Nie zapomniano również tak jak w poprzedniej edycji rankingu o sprawdzeniu wyposażenia strony we wszelkie narzędzia umożliwiające „zdalną" obsługę klientów, które sprawdzi się w czasie trwającej pandemii. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profilii klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, które jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta.

Metodologia – co i jak ocenialiśmy

- mobile –RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;

- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;

- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;

- szybkość działania – lekkość, ładowanie się strony;

- wsparcie SEO – ilość i jakość treści, lokalizacja treści, linki;

- szata graficzna – estetyka;

Autopromocja
FIRMA.RP.PL

Sprawdzona, pogłębiona i kompleksowa wiedza dla MŚP

CZYTAJ WIĘCEJ

- komunikacja marketingowa – treści marketingowe, hasła, nagłówki;

- zdjęcia – użyte fotografie, własne vs kupione;

- animacje – zaawansowanie animacji, ich rodzaj, wpływ na działanie strony, efekt wizualny;

- WCAG – audyt WCAG – ułatwienia w dostępie do treści np. dla niepełnosprawnych;

- bezpieczeństwo – użycie protokołu https

- AI/czaty/zdalny dostęp - wszystko co umożliwia zdalną obsługę klienta.

Do zdobycia było maksymalnie 45 punktów.

Oto najlepsza dziesiątka stron internetowych w 15. Rankingu firm doradztwa podatkowego 2021 r. „Rzeczpospolitej":

1. GLC TAX Glumińska-Pawlic Szymik Oleś Kubista https://glc.pl/ - 40 pkt.

2. Sołtysiński Kawecki & Szlęzak https://skslegal.pl/ - 35 pkt.

3. Grant Thornton https://grantthornton.pl/ - 34,5 pkt.

3. Mariański https://marianskigroup.pl/ - 34,5 pkt.

5. Crido https://crido.pl/ - 33,5 pkt.

5. Olesiński i Wspólnicy https://videogameslaw.pl/ 33,5 pkt.

7. PragmatlQ Kancelaria Prawna Szymkowiak https://www.komandytowa.pl/ - 33 pkt.

8. LTCA Zarzycki Niebudek Kubicz https://ltca.pl/ - 31 pkt.

9. TPA https://www.tpa-group.pl/pl/ - 29,5 pkt.

10. KMS Skibicki https://kms-kancelaria.pl/ - 19,5 pkt.

Komentarz członka kapituły

Grzegorz Furgał - doradca Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych ds. public relations i marketingu

Tegoroczny ranking pokazał, że doradcy podatkowi zwracają coraz większą uwagę na stronę internetową jako skuteczne narzędzie kontaktu z potencjalnym i klientem kancelarii. Kancelaria GLC-Tax nie tylko postawiła na atrakcyjność graficzną strony, ale przede wszystkim skupiła się na skutecznej i profesjonalnej komunikacji z odbiorcą, co poskutkowało najwyższą liczbą wskazań jury. Strona www ma nie tylko przekazywać informacje sprzedażowe, ale tak jak w przypadku wygranej kancelarii - pokazywać coś intrygującego. Czy ktoś spodziewałby się doradców podatkowych na torze wyścigowym? Teorie marketingowe mówią, że nie tylko przekazać informacje handlowe, ale jeszcze należy czymś zaciekawić klienta. Kancelarii GLC to się udało.

>> Ranking firm doradztwa podatkowego "Rzeczpospolitej" - wyniki 15. edycji