Sfrustrowani marketerzy gotowi do zmiany zawodu i nowych technologii

Aż 60 proc. specjalistów ds. marketingu w Europie nie wybrałoby ponownie tej pracy. Najchętniej spróbowaliby swoich sił jako menedżerowie restauracji albo analitycy biznesowi.

Aktualizacja: 26.06.2018 16:52 Publikacja: 26.06.2018 16:37

Sfrustrowani marketerzy gotowi do zmiany zawodu i nowych technologii

Foto: stock.adobe.com

Zmieniające się szybko trendy i stale rosnące oczekiwania konsumentów przekładają się na rosnące wyzwania wobec działów marketingu i ich pracowników, a w rezultacie na ich frustrację. Tylko niespełna połowa (48 proc.) marketerów dobrze lub bardzo dobrze ocenia efekty swoich działań – wynika z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey, którą przeprowadziła SALESmanago – używana już w 40 krajach polska platforma do automatyzacji marketingu. (W 2017 r. wygrała konkurs „Rzeczpospolitej” Młoda Marka Sukcesu”).

- Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach – twierdzi Grzegorz Błażewicz, szef SALESmanago. Taka sytuacja dodatkowo zwiększa frustrację marketerów, wśród których tylko 40 proc. zostałoby przy obecnym zawodzie, a i wtedy najchętniej zajęliby się zarządzaniem projektami albo analizą twardych danych.

Zdaniem szefa SALESmanago, marketerzy – jeśli chcą stać się bardziej docenianymi w swoich firmach - powinni skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów, a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami przy pomocy wszystkich dostępnych danych o klientach.

Jak jednak wynika z ankiety, w której w maju tego roku wzięło udział prawie 350 specjalistów ds. marketingu z Europy, większość (prawie 63 proc.) z nich za swój najważniejszy cel w tym roku uważa tzw. generowanie nowych lidów sprzedażowych, czyli zdobywanie potencjalnych odbiorców produktów lub usług firmy.

Najwięcej (38 proc.) marketerów za główny kanał komunikacji z odbiorcami wciąż uważa e-mail marketing, choć na drugim miejscu są już media społecznościowe (w tym You Tube, Facebook Video, Instagram czy aplikacje do wysyłania wiadomości). W tym roku uczestnicy ankiety zamierzają też szukać nowych odbiorców poprzez programy poleceń i subskrypcje firmowych biuletynów (newsletterów).

Większość marketerów zamierza w tych poszukiwaniach sięgać po nowe technologie, w tym po narzędzia automatyzacji marketingu. Spora część zamierza nawet dostosować do nich swoje strategie marketingowe w 2018 r., gdy niemal dwie trzecie badanych przewiduje wzrost budżetów marketingowych.

60 proc. marketerów zamierza się skoncentrować na lepszej personalizacji przekazu - w tym na dostarczaniu tzw. dynamicznych treści na stronie internetowej firmy.

To szansa dla SALESmanag, która z wykorzystaniem sztucznej inteligencji umożliwia swoim klientom tworzenie całościowych profili behawioralnych i transakcyjnych konsumentów (już ponad 500 mln osób), co pomaga w personalizowaniu kierowanej do nich komunikacji marketingowej we wszystkich kanałach.

Zmieniające się szybko trendy i stale rosnące oczekiwania konsumentów przekładają się na rosnące wyzwania wobec działów marketingu i ich pracowników, a w rezultacie na ich frustrację. Tylko niespełna połowa (48 proc.) marketerów dobrze lub bardzo dobrze ocenia efekty swoich działań – wynika z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey, którą przeprowadziła SALESmanago – używana już w 40 krajach polska platforma do automatyzacji marketingu. (W 2017 r. wygrała konkurs „Rzeczpospolitej” Młoda Marka Sukcesu”).

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Polacy najczęściej pracują w mikrofirmach. Gdzie jest najwięcej takich firm?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Praca
Czas pracy na świecie będzie podlegał kolejnym zakrzywieniom
Praca
Najbardziej opłacalne studia straciły ostatnio część swojej przewagi
Praca
Co się liczy dla pracownika
Praca
Co zniechęca do zdalnej pracy