Oczekiwania finansowe - na jakim etapie procesu rekrutacyjnego powinniśmy o nich mówić?

Kwestia oczekiwań finansowanych jest poruszana przynajmniej kilkukrotnie w przebiegu każdego procesu rekrutacyjnego

Publikacja: 22.07.2009 13:25

Oczekiwania finansowe - na jakim etapie procesu rekrutacyjnego powinniśmy o nich mówić?

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Red

W pierwszej kolejności warto ją poruszyć na rozmowie z konsultantem w agencji doradztwa personalnego, gdzie oprócz omówienia treści CV kandydat jest zachęcany do zaznaczenia swoich ogólnych preferencji odnośnie ofert pracy, jakie chciałby otrzymywać, jak i poziomu finansów, na jakim powinny kształtować się oferty od potencjalnych pracodawców.

Praktyką w naszej firmie są pytania o organizacje, z którymi kandydat szczególnie chciałby nawiązać współpracę oraz o te, które wolałby omijać, z różnych względów. Omawiane są również warunki płacowe, na jakie kandydat chciałby się zdecydować, co następnie konfrontujemy z możliwościami naszych klientów. Przekazujemy kandydatowi również więcej informacji na temat pracodawcy, któremu zostaną przekazane jego dokumenty oraz informujemy o dalszym możliwym przebiegu procesu rekrutacyjnego. Pozwala to kandydatom przygotować się lepiej do rozmów u klienta, który zostaje przez nas uprzedzony, na jakim poziomie będą prowadzone negocjacje z kandydatem.

Następnym etapem rekrutacji są spotkania kandydata z klientem. Najczęściej pierwsza rozmowa z kandydatem u klienta jest przeznaczona na ogólne poznanie się oraz sprawdzenie jego kwalifikacji. Zdarza się, że dopiero na drugim czy trzecim spotkaniu poruszana jest kwestia finansów. Wiele firm szczególnie zachodnich uważa, że podczas pierwszego kontaktu z kandydatem nie wypada mówić o pieniądzach.

Największym błędem popełnianym przez kandydatów jest zmienianie swoich oczekiwań i zawyżanie ich na rozmowie u klienta, ponieważ odsłania to motywację kandydata skoncentrowaną jedynie na osiągnięciu maksymalnego zysku związanego ze przejściem do nowej firmy. Omówiony scenariusz jest niezwykle niezręczny dla każdej z zainteresowanych stron i należy go unikać, ponieważ przekreśla szanse na porozumienie.

Klienci i kandydaci, którzy korzystają z pomocy agencji doradztwa mają zadanie ułatwione, ponieważ często wspieramy obie strony również w negocjacjach i domykaniu warunków kontaktu.

W pierwszej kolejności warto ją poruszyć na rozmowie z konsultantem w agencji doradztwa personalnego, gdzie oprócz omówienia treści CV kandydat jest zachęcany do zaznaczenia swoich ogólnych preferencji odnośnie ofert pracy, jakie chciałby otrzymywać, jak i poziomu finansów, na jakim powinny kształtować się oferty od potencjalnych pracodawców.

Praktyką w naszej firmie są pytania o organizacje, z którymi kandydat szczególnie chciałby nawiązać współpracę oraz o te, które wolałby omijać, z różnych względów. Omawiane są również warunki płacowe, na jakie kandydat chciałby się zdecydować, co następnie konfrontujemy z możliwościami naszych klientów. Przekazujemy kandydatowi również więcej informacji na temat pracodawcy, któremu zostaną przekazane jego dokumenty oraz informujemy o dalszym możliwym przebiegu procesu rekrutacyjnego. Pozwala to kandydatom przygotować się lepiej do rozmów u klienta, który zostaje przez nas uprzedzony, na jakim poziomie będą prowadzone negocjacje z kandydatem.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!