To najczęściej wymieniany cel zawodowy polskich specjalistów. Na liście swych celów zawodowych prawie 64 proc. polskich specjalistów wskazuje pewną i stabilną sytuację zawodową. To nawet nieco więcej niż rok wcześniej, gdy podkreślało to 61 proc. uczestników badania Universum Professional Survey.
Pewność zatrudnienia to także najważniejsza cecha atrakcyjnego pracodawcy. Specjaliści cenią ją wyżej niż oferowaną przez firmy możliwość szkoleń i zawodowego rozwoju, która przed rokiem wyraźnie plasowała się na pierwszym miejscu.
W najnowszym badaniu przeprowadzonym pod koniec zeszłego roku za drugi co do ważności cel zawodowy specjaliści uznali status eksperta w swej dziedzinie. Wymienia go ponad połowa ankietowanych. Nieco wzrósł natomiast udział tych, dla których jednym z celów zawodowych jest zrównoważenie pracy z życiem osobistym, o czym mówi teraz ponad dwie piąte ankietowanych.
Fakt, że specjaliści cenią stabilność zatrudnienia, nie oznacza, że odżegnują się od wszelkich zmian. Prawie 45 proc. z nich chciałoby niedługo zmienić pracę.
Specjaliści po raz kolejny głosowali też na idealnych pracodawców, którzy ich zdaniem najlepiej spełniają oczekiwania pracowników. Liczył się tu wizerunek pracodawcy na zewnątrz, bo sami pracownicy danej firmy nie mogli na nią głosować. Podobnie jak w poprzednich latach idealnych pracodawców wybrano w kilku branżowych kategoriach – zależnie od profilu wykształcenia uczestników ankiety. W kategorii biznes/handel po raz kolejny wygrała telewizja TVN – wyprzedzając L’Oreal i Google’a. To podobnie jak przed rokiem, choć wtedy potentat IT był na drugim miejscu. Za to Google wygrał ponownie w opiniach specjalistów – absolwentów kierunków związanych z IT.