- W przyszłości najważniejsze będzie wsparcie dla rozwoju szkolnictwa zawodowego i dla budowania doświadczenia zawodowego wśród młodych ludzi- podkreślał Simon Smith, prezes Nestle Polska podczas czwartkowej debaty n.t. młodych na rynku pracy- tego kto i jak im może pomóc.

Okazało się, że możliwości tej pomocy już teraz jest sporo a wkrótce będzie ich jeszcze więcej – m.in. dzięki ogłoszonemu w minionym roku programowi Komisji Europejskiej, która w ciągu siedmiu lat przeznaczy na ten cel 6 mld euro. Do Polski te unijne pieniądze dopiero napłyną, ale resort pracy już ruszył ze specjalnym planem „Gwarancji dla młodzieży" , który przewiduje kilkanaście sposobów wsparcia młodych ludzi w aktywizacji zawodowej ( m.in. bony szkoleniowe, stażowe, na zasiedlenie, czy uruchamiany wkrótce przez BGK ogólnopolski projekt przedsiębiorczości akademickiej – z atrakcyjnymi kredytami)

Czwartkowe spotkanie było też okazją by ogłosić pierwsze polskie efekty „Sojuszu dla Młodych" – czyli porozumienia Nestle z partnerami biznesowymi firmy , którzy włączyli się do jej ogłoszonej jesienią minionego roku „Inicjatywy na rzecz Zatrudniania Młodych Ludzi". W ramach inicjatywy koncern do 2016 r. ma zatrudnić 10 tys. młodych Europejczyków, do 30.roku życia, a kolejne 10 tys. przyjąć na staże i praktyki, dodatkowo uruchamiając program doradztwa zawodowego w szkołach i na uczelniach. ( W Polsce program zatrudnienia oraz staży i praktyk obejmie 800 osób)

Nestle od początku zapowiadała, że postara się zachęcić do udziału w tej inicjatywie także swych partnerów biznesowych tak, by zwiększyć skalę wsparcia dla młodzieży. W czerwcu przyłączyli się do niej prezesi największych z firm partnerskich (m.in. Adecco, Axa, Facebook, Google), a w czwartek koncern ogłosił, że do „Sojuszu dla Młodych" należy już 200 szefów firm z całej Europy.

Nie wystarczy tu sama deklaracja przystąpienia do inicjatywy i dobre chęci- te maja się przełożyć na konkretne programy wsparcia. Wśród uczestników „Sojuszu dla Młodych" jest na razie ośmiu partnerów biznesowych Nestle w Polsce - na czele z logistyczną grupą Raben, która już przygotowała działania wspierające wejście młodych ludzi na rynek pracy (m.in. wprowadza teraz program patronatu merytorycznego w ośmiu szkołach ponad gimnazjalnych). Pozostali polscy partnerzy (Toyota, Alupol, GM, Ovopol, Wilson&Brown, DS. Smith i CHEP) na razie przygotowują swoje programy wsparcia młodych.