Reklama

Studenta łatwiej ściągnąć do kraju niż specjalistę

Wyższa jakość życia w kraju i chęć założenia własnej firmy to dla młodych Polaków w Wielkiej Brytanii główne argumenty za powrotem nad Wisłę.

Publikacja: 26.01.2016 21:00

Według Roberta Stanikowskiego, partnera w BCG warto angażować Polaków za granicą, zwłaszcza studentó

Według Roberta Stanikowskiego, partnera w BCG warto angażować Polaków za granicą, zwłaszcza studentów, w programy promocji Polski.

Foto: materiały prasowe

Ponad ośmiu na dziesięciu Polaków studiujących w Wielkiej Brytanii planuje w przyszłości wrócić do kraju. Ten wynik najnowszej ankiety firmy doradczej Boston Consulting Group przeprowadzonej pod koniec minionego roku wśród uczestników Polish Economic Forum (PEF) w Londynie (tym razem przed zaplanowanym na marzec 2016 spotkaniem) jest najlepszy w historii badania.

Podczas ubiegłorocznej, czwartej już edycji konferencji, którą organizuje stowarzyszenie polskich studentów w London School of Economics, ok. 77 proc. jej uczestników deklarowało chęć powrotu do Polski. Teraz już 83 proc. ma takie plany, przy czym co trzeci chciałby wrócić w przeciągu roku–trzech lat, a ponad połowa w perspektywie czterech–siedmiu lat, po zdobyciu doświadczenia zawodowego za granicą.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama