Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.06.2025 06:12 Publikacja: 13.03.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Ulubiony model pracy wielu menedżerów, czyli podwładni zgromadzeni w otwartej sali (open space), która ma ponoć sprzyjać dobrej komunikacji, współpracy zespołowej i wymianie innowacyjnych pomysłów, nie cieszy się specjalnym uznaniem wśród pracowników. Potwierdziło to niedawne badanie Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej (SPCC) i firmy rekrutacyjnej Antal, które objęło 1050 specjalistów i menadżerów.
Jedynie 28 proc. z nich lepiej niż w mniejszym pokoju odnajduje się w open space lub w modnym ostatnio systemie Activity Based Working, z wydzielonymi w biurze miejscami, które są do różnych rodzajów pracy. – Mniejsze przestrzenie, w których natężenie hałasu jest niższe, pozwalają na lepsze skupienie i efektywność. Także problemy związane z preferencjami co do temperatury czy oświetlenia, które w open space generują konflikty, w małych pomieszczeniach są łatwiejsze do rozwiązania – tłumaczy Aleksandra Jędrzejczyk, starszy konsultant w Antal.
Kobiety częściej niż mężczyźni pracują blisko domu. Nie dojeżdża lub ma do pokonania mniej niż 5 km prawie połow...
Napięcia geopolityczne i zaburzenia w globalnej wymianie handlowej ograniczą w tym roku tempo wzrostu zatrudnien...
Krajowy lider rekrutacji online celuje w 1,4 mld zł przychodów w 2030 roku i to rosnąc organicznie. Tempo wzrost...
Większym wyzwaniem niż podawanie widełek wynagrodzenia w ofertach pracy będzie obowiązek ujawniania pracownikom...
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas