Ja jestem kobieta pracująca - projekt dla kobiet

Jak z mamy uczynić przedsiębiorczą i pewną siebie businesswoman? Projekt „Ja jestem kobieta pracująca”, realizowany przez Wyższą Szkołę Finansów i Zarządzania w Warszawie pokazuje, że to możliwe. Bez wizażu i „lekcji stylu”, lecz dzięki nauce zarządzania firmą, podejmowania decyzji i autoprezentacji

Publikacja: 14.10.2010 13:44

Ja jestem kobieta

Ja jestem kobieta

Foto: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania

Red

Program projektu to gotowy scenariusz reality o metamorfozach kobiet. Tym razem nie chodzi o metamorfozę pani minister w pląsającą w rytmie latino celebrytkę. Chodzi o przemianę wychowującej dziecko mamy w wierzącą we własne siły kobietę interesu, umiejącą odnaleźć się na rynku pracy. Kobietę, która wie, jak pogodzić bycie mamą z obowiązkami zawodowymi.

Jaki jest ten scenariusz? Podstawą jest dobrze skonstruowany program szkoleniowy z elementami doradztwa indywidualnego. W rolach głównych 26 kobiet, w tym 16 mam, niektóre z dziećmi siedzącymi na kolanach. To głównie kobiety wchodzące lub powracające na rynek pracy po przerwie związanej w urodzeniem i wychowaniem dziecka. Dowiedzą się, jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą, podejmować decyzje, opracować biznes plan i studium wykonalności, pozyskiwać fundusze unijne. Przez chwilę uczestniczki będą mogły poczuć ducha rywalizacji biznesowej dżungli. Poprowadzą wirtualną firmę na komputerowym programie symulacyjnym.

Cenne jest też wykształcenie umiejętności interpersonalnych, osobistych, radzenia ze stresem, kompetencji psychologicznych niezbędnych w negocjacjach. Brak wiary we własne możliwości, nieśmiałość, nieumiejętność autoprezentacji czy kłopoty z podejmowaniem decyzji to częste przeszkody w powrocie do pracy.

Scenariusz zakłada happy end: metamorfoza będzie wyraźna i trwała. 20 uczestniczek założy firmę i otrzyma dotację na jej prowadzenie. Każda uzyska pewność siebie, poczucie niezależności i kreatywną postawę. Wszystkim będzie łatwiej odnaleźć się na rynku pracy.

Fabuła jest oparta na faktach, a za reżyserię odpowiada samo życie. Jak mówią statystyki Wojewódzkiego Urzędu Pracy, 8,9 % bezrobotnych w woj. mazowieckim w 2009 r. stanowiły kobiety, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka. W skali kraju, aż 27 % kobiet powracających do pracy spodziewa się, że na ich biurku wyląduje wypowiedzenie. Trudno o lepsze, bardziej wiarygodne uzasadnienie konieczności realizacji projektu niż powyższe dane. Jego realizacja diametralnie ich nie zmieni. Diametralnie zmieni się jednak życie każdej z biorących w nim udział kobiet. I właśnie dlatego warto działać.

Szczegóły na stronie internetowej www.supermama.pl oraz www.vizja.pl, telefon 22 536 54 47

Źródło: Tomasz Maliszewski, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania

Program projektu to gotowy scenariusz reality o metamorfozach kobiet. Tym razem nie chodzi o metamorfozę pani minister w pląsającą w rytmie latino celebrytkę. Chodzi o przemianę wychowującej dziecko mamy w wierzącą we własne siły kobietę interesu, umiejącą odnaleźć się na rynku pracy. Kobietę, która wie, jak pogodzić bycie mamą z obowiązkami zawodowymi.

Jaki jest ten scenariusz? Podstawą jest dobrze skonstruowany program szkoleniowy z elementami doradztwa indywidualnego. W rolach głównych 26 kobiet, w tym 16 mam, niektóre z dziećmi siedzącymi na kolanach. To głównie kobiety wchodzące lub powracające na rynek pracy po przerwie związanej w urodzeniem i wychowaniem dziecka. Dowiedzą się, jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą, podejmować decyzje, opracować biznes plan i studium wykonalności, pozyskiwać fundusze unijne. Przez chwilę uczestniczki będą mogły poczuć ducha rywalizacji biznesowej dżungli. Poprowadzą wirtualną firmę na komputerowym programie symulacyjnym.

Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem