7. Dominika Kowalska, vice president w Grupie Capgemini
W styczniu tego roku awansowała na stanowisko wiceprezesa (vice president) w Grupie Capgemini, która jest jednym z czołowych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu na świecie. (Stanowisko vice president jest jednym z najwyższych w globalnej strukturze Capgemini).
Dominika Kowalska od początku kariery związana jest z branżą IT, choć najpierw skończyła nauki polityczne na Uniwersytecie Śląskim. Potem dodała do nich podyplomowe marketing i zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, informatykę na Uniwersytecie Śląskim oraz studia Executive MBA. W Capgemini pracuje od ośmiu lat, w dziale Infrastructure Services, gdzie szybko awansowała. Była m.in. dyrektorem odpowiedzialnym za projekty transformacyjne w centrach usług w Europie Wschodniej, a w 2012 r. została dyrektorem sprzedaży na Europę. Obecnie odpowiada za projektowanie usług End User Services, a od początku 2016 r. jako vice president zarządza też globalnym zespołem specjalistów Capgemini zlokalizowanym w kilkunastu krajach. Dominika Kowalska jest też jedyną Polką, która dołączyła do elitarnego programu rozwojowego Grupy Capgemini,The Game Changers. Uważa, że drogą do osiągnięcia celów jest dobra organizacja. Dzięki niej ma czas na górskie hobby, które dzieli wraz z mężem
a.b.
8. Anna Nowosielska, dyrektor HR Luxoft Poland &Luxoft Mexico
Od pięciu lat kieruje działem HR w Luxoft Poland, polskim oddziale globalnej firmy informatycznej notowanej na giełdzie w Nowym Jorku. W 2015 r. kierownictwo firmy dodatkowo powierzyło jej zarządzanie HR w nowo powstałym strategicznym oddziale w Meksyku.
Ma tam wprowadzać najlepsze praktyki firmy związane z retencją pracowników (Luxoft Poland jest znany zarówno z pomysłowych akcji rekrutacyjnych, jak też z różnorodnych praktyk w zakresie HR i zarządzania zespołem obejmujących m.in. niestandardowe benefity i wewnętrzne sieci społecznościowe).
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, podyplomowych studiów z HR oraz School of Business Trainers, Anna Nowosielska, zdobywała praktyczne doświadczenie z HR m.in. w Grupie Żywiec, RR Donnelley i Software Mind. Z branżą IT jest związana od ośmiu lat. Większość z nich przepracowała w Luxoft Poland. Przyszła tam jesienią 2011 r., gdy spółka dopiero zaczynała się rozwijać, zatrudniając kilkudziesięciu pracowników. Od tego czasu firma rozrosła się do ponad 1700 specjalistów.
Prywatnie Anna Nowosielska jest dumną mamą trójki dzieci. W czasie wolnym sięga po literaturę hiszpańską, rosyjską i amerykańską. Ceni również dobre filmy, szczególnie te w reżyserii Quentina Tarantino.
a.b.
9. Agnieszka Odorowicz, od marca 2016 r.członek zarządu Cyfrowego Polsatu
Była dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w marcu br. wejdzie do zarządu Cyfrowego Polsatu, największej prywatnej grupy telekomunikacyjno-medialnej kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka.
Gdy w ubiegłym roku, po pięciu latach kierowania PISF zostawiała dyrektorski fotel, pytana przez „Rzeczpospolitą”, za czym będzie tęsknić, odpowiadała, że za twórczym życiem filmowym. W Cyfrowym Polsacie, którego jednym z biznesów jest telewizja, film to ważna sprawa. Choć w prywatnym biznesie Agnieszka Odorowicz dopiero startuje, to ma duże doświadczenie i sukcesy w zarządzaniu. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, z zawodu jest ekonomistką i menedżerem kultury. Przez kilka lat była pracownikiem naukowym UEK, a w 2002 została dyrektorem Centrum Rozwoju i Promocji uczelni. Jednocześnie spełniała się jako dyrektor artystyczna Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej i producentka kilkudziesięciu programów dla telewizji publicznej.
W latach 2004–2005 pełniła funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury będąc też w tym samym czasie przewodniczącą międzyresortowego zespołu do spraw polityki państwa w dziedzinie mediów. W 2005 r. wygrała konkurs na dyrektora utworzonego wtedy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Kierowała nim przez dwie kadencje. Od kilku lat Agnieszka Odorowicz angażuje się też w działalność społeczną Kongresu Kobiet, będąc członkinią jego Rady Programowej.
ziu
10. Marta Ogrodniczak, dyrektor regionu w Kompanii Piwowarskiej
Przed niespełna trzema laty, w wieku 34 lat, została w KP szefem sprzedaży odpowiedzialnym za południe Polski, jeden z trzech regionów dystrybucyjnych producenta piwa: Tyskie, Lech i Żubr. Z Kompanią Piwowarską związana jest od prawie 12 lat. - Moim sukcesem jest fakt, że od 12 lat pracuję w jednej firmie, mimo zawodowego ADHD. Mój pracodawca zrozumiał, że muszę często dostawać nowe projekty, by utrzymać wysoki poziom sprawczości. Zyskuje na tym firma i zyskuję ja, gdyż zmiany są moim żywiołem – mówi Marta Ogrodniczak.
Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i strategii sprzedażowych w poznańskiej Wyższej Szkole Bankowej, ma też za sobą studia MBA w London Business School.
Karierę w KP zaczynała od stanowiska asystentki prezesa do spraw sprzedaży i dystrybucji, aby następnie szybko wspinać się po kolejnych szczeblach firmowej hierarchii. Pierwszym przełomem w jej rozwoju zawodowym był w 2009 r. awans na kierownika ds. trade marketingu w regionie północnym. Jedna z jej dewiz brzmi: "czekanie jest najgorszą strategia w biznesie".
Prywatną pasją Marty Ogrodniczak są podróże, szczególnie w regiony polarne i arktyczne. Odwiedziła już Islandię i Antarktydę. Interesuje ją także polityka i historia XX wieku. Kocha zwierzęta, szczególnie psy.
b.d.
11. Katarzyna Piątkowska, dyrektor logistyki Coca-Cola HBC Polska
Od lipca 2014 r. jest członkiem zespołu zarządzającego Coca-Cola Hellenic Polska. Dwa lata wcześniej awansowała na stanowisko dyrektora logistyki Coca-Cola HBC Polska. W latach 2014–2015 kierowany przez nią dział logistyki Coca-Cola HBC Polska otrzymał pierwszą nagrodę w badaniu rynkowym Supply Chain Designer.
Pierwsze doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i dystrybucją Katarzyna Piątkowska zdobyła w spółce Coca-Cola Beverages. Pracowała tam przez osiem lat. Wcześniej związana była z Cadbury Wedel (które po zmianie właściciela zmieniło nazwę na Lotte Wedel). Była m.in. członkiem zespołu zarządzającego ze strony Wedla w czasie wydzielenia biznesu Cadbury. Jej atutem jest rzadko spotykane na rynku połączenie wiedzy z zakresu logistyki i sprzedaży.
Katarzyna Piątkowska ma za sobą studia z finansów i bankowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, podyplomowe studia z logistyki na Akademii Leona Koźmińskiego oraz kursy biznesowe w Szwajcarii i USA. Jednym z jej biznesowych guru jest Brian Tracy, autor książek z dziedziny rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Nie tylko w biznesie, ważne są dla niej wizja, planowanie, samodyscyplina i relacje. Pasjonuje się psychologią sukcesu i podróżami. Lubi czytać książki i jeździć konno.
b.d.
12. Oksana Staniszewska, członek zarządu AmRest Holdings
W grudnia 2015 r. weszła do zarządu giełdowego AmRest Holdings – największej niezależnej firmy prowadzącej sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Objęła też stanowisko Chief People Officer (dyrektora ds zasobów ludzkich).
Oksana Staniszewska,absolwentka językoznawstwa na Kijowskim Uniwersytecie Narodowym (KUN) oraz rachunkowości i audytu na Akademii Ekonomicznej w Tarnopolu początkowo postawiła na karierę na uczelni. Do biznesu trafiła trochę z przypadku. Była wykładowcą Business English na KUN, gdy w 2006 r. AmRest rozpoczął rekrutację na Ukrainie. Studenci Oksany Staniszewskiej w ramach zajęć napisali CV i wystartowali w rekrutacji. Ona sama też przyłączyła się do projektu. Z powodzeniem.
Po szkoleniu w Polsce dostała propozycję pracy w AmRest. W kolejnych latach Oksana Staniszewska była trenerem i menedżerem ds. szkoleń, szefową restauracji Pizza Hut, dyrektorem ds. szkoleń i Rozwoju Kariery. Latem 2012 r. została dyrektorem HR na Rosję, a w końcu 2015 r. wróciła do Polski, już do zarządu AmRest Holdings.
Dzięki dobrej organizacji i właściwym priorytetom, udaje jej się godzić karierę z rolą żony i matki dwóch synów. (Z mężem poznanym w AmRest dzieli pasję do piłki nożnej). Ma też czas na własne hobby – grę na fortepianie. I twierdzi, że najlepsze pomysły biznesowe przychodzą jej do głowy właśnie podczas gry.
a.b.
13. Anna Podolak, wiceprezes Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police SA
Od października 2014 r., jako wiceprezes giełdowych Polic Anna Podolak odpowiada tam m.in. za logistykę, elektrociepłownie, oraz produkcję bieli tytanowej. A jako prezes spółki zależnej, PDH Polska uczestniczy w Policach w największej inwestycji w historii polskiej chemii ciężkiej – budowie instalacji do produkcji propylenu metodą PDH. Wcześniej jako dyrektor generalna African Investment Group przygotowała i przeprowadziła (we współpracy z prezesem Grupy Azoty Police Krzysztofem Jałosińskim) akwizycję kopalni fosforytów w Senegalu – pierwszą udaną transakcję tego typu zrealizowaną w Afryce przez polską spółkę Skarbu Państwa.
Absolwentka Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej na Politechnice Szczecińskiej pierwszy kontakt z zakładami w Policach miała już na studiach podczas badań do pracy magisterskiej. Po dyplomie Anna Podolak wróciła do firmy-tym razem jako pracownik wydziału fosforowego, gdzie była pierwszą kobietą zatrudnioną na stanowisku technologa odpowiedzialnego za proces produkcji kwasu fosforowego. W kolejnych latach awansowała i przed powołaniem do zarządu była dyrektorem Departamentu Obszarów Wsparcia. W 2011 roku zdobyła Certyfikat Ministerstwa Skarbu Państwa dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Wolny czas przeznacza na sport (narty, windsurfing i triathlon) oraz teatr i kino.
a.b.
14. Marta Stefańczyk-Ciąpała, prezes Cafardini
Jest nie tylko szefową, ale i założycielką rodzinnej firmy Cafardini szyjącej odzież na miarę. Zanim w 2005 r. wystartowała z własnym biznesem, pracowała m.in. w polskim konsulacie i firmach zajmujących się consultingiem. Absolwentka Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu i francuskiej Grenoble Ecole de Management mówi o sobie, że ma typowo menedżerskie wykształcenie – z naciskiem na biznes międzynarodowy. I to jest właśnie kierunek, w którym zmierza Cafardini.
Swoją przygodę z branżą odzieżową Marta Stefańczyk-Ciąpała rozpoczęła od restrukturyzacji jednego z byłych zakładów krawieckich Vistuli, w Łańcucie.Dzisiaj, choć kierowana przez nią spółka ubiera głowy państw, prezesów i właścicieli największych firm, ona sama zapewnia, że na największy sukces dopiero pracuje z całym zespołem Cafardini. Jak twierdzi, należy do osób, które największą wartość widzą w praktycznym zbieraniu doświadczeń biznesowych. Dlatego teraz na studiach chętniej uzupełnia swoje hobbistyczne zainteresowania z dziedziny psychologii. Uważa bowiem, że biznesu najlepiej uczyć się w praktyce.