Aktualizacja: 30.06.2025 22:04 Publikacja: 12.10.2021 14:08
Foto: Adobe Stock
Podczas gdy w pierwszej połowie tego roku prawie sześciu na dziesięciu pracujących Polaków mniej lub bardziej aktywnie szukało nowego zajęcia, to w III kwartale ta grupa skurczyła się do 54 proc. - wynika z najnowszego Monitora Rynku Pracy agencji zatrudnienia Randstad.
Z kolei do 46 proc. (o 4 pkt. procentowe) zwiększył się udział tych, którzy w ogóle nie szukają nowej pracy. To podobna grupa jak jesienią 2020, ale - jak twierdzą eksperci Randstad - powody tej bierności są teraz zupełnie inne. O ile przed rokiem brak zainteresowania szukaniem nowego zajęcia był często efektem niepewności związanej z kryzysem pandemii, o tyle teraz wynika raczej z poprawy koniunktury na rynku pracy i rosnącej konkurencji o pracowników, którzy nie muszą rozglądać się za ofertami. Rekruterzy sami do nich przyjdą docierając do potencjalnych kandydatów m.in. poprzez portale społecznościowe. Ponad połowa z tysiąca pracujących Polaków objętych badaniem Randstad (zrealizował je w II połowie sierpnia Instytut Pollster) spotkała się z kampanią rekrutacyjną w mediach społecznościowych, a prawie trzech na dziesięciu miało tam kontakt z rekruterem.
Już do 49 wzrosła w tym roku średnia liczba aplikacji nadsyłanych na ogłoszenie o pracy. To prawie dwukrotnie wi...
Aż dwie trzecie pracujących Polaków śledzi doniesienia medialne o masowych zwolnieniach w kraju i na świecie, a...
Co trzecia firma chce zatrudniać, a co piąta zastanawia się nad zwolnieniami. Dbałość o zachowanie pozycji konku...
Nawet 8300 złotych miesięcznie będą mogli zarobić uczestnicy tegorocznej edycji programu stażowego Polskiej Rady...
Zaniedbania popełnione w pierwszych tygodniach po zatrudnieniu nowego pracownika mogą skutecznie zmniejszyć jego...
O ile w 2024 r. mniejszy popyt na pracowników ograniczył w wielu branżach rotację kadr, o tyle oczekiwana popraw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas