Reklama
Rozwiń

Agencje rekrutacyjne na cenzurowanym

Tylko co czwarty z polskich pracodawców jest zadowolony z usług łowców głów. Firmy narzekają na wysokie ceny i długie czekanie na kandydatów

Publikacja: 30.09.2009 02:11

Headhunter zadzwonił do pracowniczki innej firmy, która jego zdaniem nadaje się na dane stanowisko p

Headhunter zadzwonił do pracowniczki innej firmy, która jego zdaniem nadaje się na dane stanowisko pracy

Foto: copyright PhotoXpress.com

Agencje rekrutacyjne powinny obniżyć stawki za swoje usługi, zadbać o większą ofertę ciekawych kandydatów, dawać gwarancje ich jakości i lepiej poznać poszczególne branże – to najczęściej powtarzane życzenia polskich pracodawców pod adresem [link=http://www.kariera.pl]agencji zatrudnienia[/link]. Choć pogorszenie koniunktury na rynku pracy wyparło z rynku część słabszych pośredników, to w porównaniu z ubiegłym rokiem opinie firm o jakości usług headhunterów specjalnie się nie poprawiły.

Co prawda pojawiła się grupa bardzo zadowolonych klientów (3 proc.), ale nadal 72 proc. pracodawców twierdzi, że są średnio albo w ogóle niezadowoleni z usług agencji (przed rokiem 75 proc.) – wynika z tegorocznego badania satysfakcji ze współpracy z firmami rekrutacyjnymi, które przeprowadziły Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia i Business Centre Club.

Głównym problemem pracodawców w tej współpracy jest nadal zbyt wysoka cena usług agencji i zbyt długi czas oczekiwania na [link=http://www.kariera.pl]kandydatów[/link]. Firmy częściej narzekają też na nieumiejętność zrozumienia ich potrzeb przez rekruterów; teraz wytyka to dwie piąte pracodawców, a przed rokiem co czwarty. Może to być skutkiem kryzysu, który mocno dotknął rynek rekrutacji. – Chcąc obniżyć koszty, niektóre agencje wymieniały pracowników na tańszych i niekiedy mniej kompetentnych – przypominał Andrew Samu z zarządu SAZ.

Zdaniem Dominiki Staniewicz, eksperta BCC ds. rynku pracy i wiceprezesa agencji Labor, brak zadowolenia ze współpracy, który wyrażają też sami [link=http://www.kariera.pl]headhunterzy[/link], to w dużej mierze skutek problemów w komunikacji i niewielkiego zrozumienia rynku rekrutacyjnego wśród firm i kandydatów do pracy. – Wystarczy zmienić jedną pożądaną cechę kandydata, np. poziom znajomości języka na wyższy, i połowa wstępnie wybranych osób nie pasuje już do profilu – wyjaśnia Staniewicz. W dodatku pracodawcy często zbyt ogólnikowo określają swoje wymagania, a agencje nie nalegają na precyzję; nie wystarczy stwierdzić, że kandydat ma mówić po angielsku, jeśli oczekujemy, że będzie prowadził telefoniczne rozmowy na tematy prawne.

[link=http://www.kariera.pl]Pracodawcy[/link], którzy, jak wynika z ankiety, najczęściej korzystają z usług headhunterów przy rekrutacji menedżerów wyższego i średniego szczebla, często zwlekają z przeprowadzeniem rozmów kwalifikacyjnych i podjęciem decyzji o wyborze kandydata. Taka zwłoka może oznaczać niekiedy utratę najlepszych kandydatów, którzy nawet w kryzysie mają do wyboru kilka [link=http://www.kariera.pl]ofert pracy[/link].

[b][link=http://www.kariera.pl/pracodawca/]Szukasz pracownika? Tu znajdziesz go najszybciej[/link][/b]

Agencje rekrutacyjne powinny obniżyć stawki za swoje usługi, zadbać o większą ofertę ciekawych kandydatów, dawać gwarancje ich jakości i lepiej poznać poszczególne branże – to najczęściej powtarzane życzenia polskich pracodawców pod adresem [link=http://www.kariera.pl]agencji zatrudnienia[/link]. Choć pogorszenie koniunktury na rynku pracy wyparło z rynku część słabszych pośredników, to w porównaniu z ubiegłym rokiem opinie firm o jakości usług headhunterów specjalnie się nie poprawiły.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki