PiS złoży wniosek do PKW ws. spotu na 10-lecie Polski w UE

Rządowy spot z okazji 10-lecia Polski w UE to wrzucenie 7 mln zł z publicznych środków w kampanię wyborczą do PE – powiedział w programie „Jeden na jeden” w TVN24 Joachim Brudziński z PiS.

Publikacja: 23.04.2014 09:52

Joachim Brudziński

Joachim Brudziński

Foto: Fotorzepa, Darek Gorajski DG Darek Gorajski

Jak przyznał Joachim Brudziński, "nie może być zgody na to, aby partia rządząca, korzystając z publicznych pieniędzy, de facto urządzała kampanię wyborczą".

- Złożymy dzisiaj wniosek do Państwowej Komisji Wyborczej. Przypominam, że dopuszczalny budżet na kampanię wyborczą to 18 mln zł. Ten spot, emitowany poza budżetem kampanii, spowoduje, że PO wyda na kampanię do euro parlamentu, nie dopuszczalne 18 mln zł, ale wielokrotność tej kwoty – dodał Brudziński.

Wczoraj na konferencji prasowej przedstawiono krótki film przygotowany w ramach kampanii z okazji 10-lecia członkostwa Polski w UE (do obejrzenia powyżej). Wykorzystano w nim piosenkę Beatlesów "Hey Jude". W spocie widać, jak zmieniła się Polska po wejściu do Unii; filmik kończy się hasłem - "10 lat świetlnych".

Koszt produkcji i emisji filmu wynosi: 7 133 126,50 PLN brutto - poinformował Centrum Informacyjne Rządu.

Polityka
Sondaż: Jak wielu Polaków jest rozczarowanych Donaldem Tuskiem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
Piotr Serafin dla „Rzeczpospolitej”: Unijny budżet to polityka zapisana w cyfrach
Polityka
Były szef RARS ma jednak szansę na list żelazny. Sąd podważa sprzeciw prokuratora
Polityka
Hołownia w Helsinkach, czyli cała naprzód na północ
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Polityka
Hołownia: Polskie zaangażowanie na Ukrainie tylko pod parasolem NATO