„Nasze drogie ciepło” – tak nazywa się pierwszy z serii spotów w nowej kampanii informacyjnej Związku Miast Polskich oraz Unii Metropolii Polskich, której szczegóły poznała „Rzeczpospolita”. Spot oraz cała akcja mają być zaprezentowane we wtorek w trakcie specjalnej konferencji prasowej w Warszawie. Jak wynika z naszych informacji, kampania planowana jest na wiele odcinków i ma obejmować nie tylko internetowe klipy, ale też materiały telewizyjne i radiowe. Wszystko w związku z wysokimi cenami energii, gazu oraz ich wpływem na samorządowe budżety. I na nastroje mieszkańców.
Kwestia odpowiedzialności
Spot, który zostanie zaprezentowany we wtorek, a który poznała „Rzeczpospolita”, dotyka problemu ciepła systemowego i jego cen. Klip ma animowaną formę i pokazuje mechanizm wpływający na wysokie rachunki. A także na nastroje wśród mieszkańców oraz podejście do władz samorządowych i do lokalnych wspólnot. Na te kwestie zwracają uwagę nasi rozmówcy.
Czytaj więcej
Po wizycie prezydenta USA w Polsce i rocznicy agresji Rosji na Ukrainę polityka krajowa wraca na stare tory. PiS zrobi wiele, żeby kompromitujące tematy nie przebiły się do społeczeństwa.
– Obserwujemy, że mieszkańcy szukają winnych podwyżek chociażby swoich czynszów. Złość niesłusznie kierują w stronę spółdzielni, wspólnot, lokalnych ciepłowni czy samorządów. A rzeczywista odpowiedzialność jest w zupełnie innym miejscu – mówi nam prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.
Samorządowcy w tym roku zwracali się już do rządu o przywrócenie VAT na energię cieplną do 5 proc.