Reklama

Beatyfikacja, hotel, strefa kibica. Jak resort kultury wydaje pieniądze

Z kontroli wykonania budżetu resortu kultury, przeprowadzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli, wiemy ile kosztują niektóre inwestycje oraz wydarzenia organizowane przez placówki podległe temu ministerstwu, m.in. Instytut Pileckiego i biuro programu „Niepodległa”.

Publikacja: 24.07.2022 14:05

Na zakup hotelu „Schwanen” w Szwajcarii przez Instytut Pileckiego zaplanowano w budżecie państwa 120

Na zakup hotelu „Schwanen” w Szwajcarii przez Instytut Pileckiego zaplanowano w budżecie państwa 120 mln zł

Foto: MKiDN

Z raportu NIK o wykonaniu budżetu za 2021 r., w części Kultura i ochrona dziedzictwa kulturalnego wynika, że do wydatków niewygasających z upływem 2021 r. zgłoszono m.in. dotacje na wydatki majątkowe dla Instytutu Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego – łącznie na kwotę 155 826,8 tys. zł.

Objęły one też zadania ujęte w planie w wyniku nowelizacji ustawy budżetowej na 2021 rok. Mowa o zakupie zabytkowego kompleksu „Schwanen” w miejscowości Rapperswil w Szwajcarii, w wysokości 120 mln zł. Jak informował kilka dni temu resort kultury obiekt ten zostanie przeznaczony na oddział Instytutu Pileckiego w Szwajcarii oraz dla Muzeum Polskiego, które musiało się wyprowadzić z zamku w Rapperswilu (w „Rzeczpospolitej” wielokrotnie pisaliśmy o kłopotach tego najstarszego polskiego muzeum zlokalizowanego poza granicami Polski).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Tajemniczy zakup MSZ. Wiadomo o nim dzięki NIK
Polityka
Prezydenta walka z wiatrakami. Rząd nie składa broni. Będzie nowy projekt ustawy
Polityka
Sondaż: Polacy jednoznacznie o obecności polskich żołnierzy na Ukrainie
Polityka
Gen. Mirosław Różański o dronie: Rosja nas testuje. Powinniśmy odpowiedzieć stanowczo
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama